می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان

مقام معظم رهبری در اولین سخنرانی شان در سال 90 که در جوار حرم رضوی انجام شد اشاره ای به پیام نوروزی اوباما داشتند.



به گزارش خبرآنلاین حضرت آیت الله خامنه ای پس از آنکه شعار مرگ بر منافق در جریان سخنرانی شان سر داده شد با اشاره به موضع مزورانه آمریکا در مسائل مصر، تونس و لیبی تاکید کردند: منافق واقعی آمریکا است. نفاق واقعی عملی است که اینها انجام می دهند.

ایشان با اشاره به بیداری اسلامی تاکید کردند: به توفیق الهی سلسله شکست های آمریکا ادامه پیداخواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب پس از این با اشاره به پیام نوروزی اوباما یادآورشدند: حالا بد نیست ملت ایران بدانند که رئیس جمهور آمریکا پیام داده که ما مدافع ملت ایرانیم. اوباما گفته است مردمی که در میدان آزادی جمع شدند شبیبه مردم مصر در میدان تحریر هستند. بله مردمی که در میدان آزادی هر سال 22 بهمن جمع می شوند شبیه آنها هستند چون شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند.

این سخنان رهبر انقلاب با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اوبامای مردم همراه شد.

سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 2:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

وین سپ Wayne Sapp کشیش آمریکایی زیر نظر تری جونز کشیشی که سپتامبر گذشته قصد داشت در سالگرد حوادث یازده سپتامبر سال دو هزار و یک میلادی نسخه هایی از قرآن را آتش بزند ، نسخه ای از این کتاب آسمانی را در کلیسایی در فلوریدا آتش زد. قرآن حدود ده دقیقه در آتش سوخت و سی نفری که نظاره گر بودند از این رویداد عکس گرفتند.



جونز با این ادعا که قرآن مستحق مجازات است ، این کتاب مقدس را را به نشانه محاکمه آتش زد.

جونز پیشتر مورد انتقاد بسیاری از افراد و شخصیت ها از جمله باراک اوباما رئیس جمهور ، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه و رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا قرار گرفته بود. جونز گفت سعی داشت به مسلمانان فرصتی دهد تا از کتابشان دفاع کنند اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فلوریدا ، وی این اقدام را quotation mark موفقیت quotation mark توصیف کرد و افزود این تجربه ای است که در طول زندگی یک بار رخ می دهد.

یک شنبه 29 اسفند 1389برچسب:, :: 10:44 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

تنتان سالم و هر روزتان نوروز و نوروزتان پیروز

موفق باشید

جمعه 27 اسفند 1389برچسب:, :: 15:15 :: نويسنده : مهدی پارسا

سردار رشید اسلام شهید محمود سماواتی فرمانده گردان بهداری لشکر 32 انصارالحسین(ع)

 


خبرگزاري فارس: روز گذشته 120 دستاورد ستاد‌هاي فناوري راهبردي كشور در حضور مقام معظم رهبري رونمايي و معرفي شد كه بخش عمده‌اي از اين فناوري‌ها تاكنون معرفي نشده بودند.

 

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري فارس، اين دستاوردها شامل اختراعات، توليدات و دستاوردهاي علمي و فناوري محققان و دانشمندان كشور، در بخش‌هاي هوافضا، ميكرو الكترونيك، انرژي‌هاي نو، نانو تكنولوژي، فناوريهاي بين‎رشته‌اي، سلول‌هاي بنيادي، فناوري اطلاعات و ارتباطات، زيست فناوري، و گياهان دارويي و طب ايراني بود.
 


 بح روز دوشنبه، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي بيش از 5 ساعت از نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي بازديد كردند و با توضيح مسئولان غرفه‎ها با بخشي از دستاوردهاي برجسته علمي و فناوري محققان و دانشمندان كشور بيشتر آشنا شدند.

 رح ملّي "طراحي و ساخت راكتور نيروگاه آزمايشي گداخت هسته‌اي به‏روش محصورسازي مغناطيسي " از جمله دستاوردهاي علمي در بخش فناوري انرژي‌هاي نو بود. گداخت هسته‌اي يكي از پيشرفته‌ترين روشهاي توليد برق است كه تا چند سال ديگر جايگزين روش كنوني شكافت هسته‌اي خواهد شد. جمهوري اسلامي ايران اكنون در مرحله مطالعاتي اين طرح قرار دارد و در آينده وارد مرحله ساخت نيروگاه گداخت هسته‎اي خواهد شد.

 بررايانه ملّي اميركبير از جمله طرح‎هاي كلان ملّي است كه در اين نمايشگاه عرضه شده بود. طراحي، ساخت و بهره‌برداري از اين ابررايانه كاملاً در داخل و در دانشگاه صنعتي اميركبير انجام شده است. تكنولوژي ساخت اين ابررايانه فقط در اختيار ده كشور است. اين ابررايانه قدرت پردازش انجام 89 هزار ميليارد عمليات محاسبه شناور را در ثانيه دارد.

 اهواره صنعتي اميركبير نيز از جمله توانمندي‌هاي محققان و دانشمندان دانشگاه صنعتي اميركبير است كه در اين نمايشگاه معرفي شد.

 اخت و توليد دستگاه شتاب دهنده خطي پزشكي به منظور توليد اشعه ايكس براي درمان تومورهاي سرطاني، دستگاه توليد راديوايزوتوپ، ابزار مكان‎يابي مغناطيسي براي هدايت حفاري در چاهها، بشقاب پرنده بدون سرنشين زُحل ويژه فيلم‎برداري و عكس‎برداري هوايي با قابليت ارسال و ضبط همزمان، سيستم هوشمند شناسايي و استخراج اطلاعات راداري در فركانس 2 تا 40 گيگا هرتز، سيستم شناسايي سامانه‌هاي راداري، و طراحي و ساخت رادار هواشناسي بومي، از ديگر موفقيت‎هاي علمي و فناوري ارائه‎شده در نمايشگاه فناوريهاي راهبردي بود.

 مچنين ماهواره‌هاي نويد و ظفر كه كاملاً بومي و داخلي هستند، در نمايشگاه فناوري‌هاي راهبردي ارائه شدند. اين دو ماهواره آماده پرتاب هستند.

 رح ساخت كپسول زيستي براي ارسال موجود زنده به ويژه انسان به فضا در بخش فناوري هوا ـ فضا نيز ارائه شده بود. قرار است در آينده نزديك با استفاده از اين كپسول زيستي يك موجود زنده، به ارتفاعِ 120 كيلومتري فضا فرستاده و به صورت سالم بازيابي شود.

 اخت دستگاه شبيه‏ساز كم‎وزني و شرايط لازم براي تحقيقات در سفرهاي فضايي كه تمام تغييرات بيولوژيكي موجود زنده را در فضا نشان مي‎دهد، از جمله دستاوردهاي دانشمندان ايراني بود.

 كي از موارد ارائه‎شده در نمايشگاه فناوريهاي راهبردي، هواپيماي اِسپرت پرنده آزاد بود كه توانايي پوشش سه كلاس خلباني را دارد. اين هواپيماي دونفره تمام‎كامپوزيت است كه همه مراحل طراحي و ساخت آن در داخل انجام شده است. يك نمونه از هواپيماي چندمنظوره ميكروجِت هم در نمايشگاه ارائه شده بود.

 خش ديگر نمايشگاه فناوريهاي راهبردي، مربوط به دستاوردهاي علمي موسسه رويان به‎ويژه در حوزه بانك سلولهاي بنيادي و شبيه‎سازي بود.

 ر اين بخش محققان توضيحات جامعي در خصوص آزمايشهاي مختلف براي شبيه‎سازي و مراحل گوناگون انجام گرفته براي رهبر انقلاب اسلامي بيان كردند. دستاوردهاي بخش نانو از ديگر قسمتهاي نمايشگاه فناوريهاي راهبردي بود كه در اين بخش نمونه هايي از توليد نانوداروهاي ضدسرطان توليد آزمايشي نانوداروها براي پيشگيري از مرگ و مير ناشي از بيماريهاي قلبي و توليد الياف شيشه براي صنايع كامپوزيت ارائه شده بود.

 ر بخشهاي مربوط به دستاوردهاي پزشكي، دستگاه ماموگرافي ديجيتال براي تشخيص زودهنگام سرطان سينه، دستگاه ليزر اورولوژي براي درمان سنگ هاي كليه و برش‌هاي بافت نرم، سامانه هوشمند كمك‎تشخيص بيماريهاي مادرزادي قلبي، دستگاه تعيين ميزان قند بدن انسان بدون استفاده از خون، و دستگاه تصويربرداري پزشكي (ام. آر. آي.) ارائه شده بود.

 راحي و ساخت دستگاه تصويربرداري پزشكي مطابق با استانداردهاي جهاني براي اولين بار به‎دست متخصصان داخلي انجام شده است.

 رح توليد بيوايمپلنت‎ها از ديگر بخشهاي نمايشگاه فناوريهاي راهبردي بود كه در آن آخرين نمونه‎هاي بيوايمپلنت‎ها به نمايش درآمده بود.

 ر بخش انرژي‎هاي نو، دستاوردهاي علمي و فناوري همچون برديابي نوري زير آب، موتور بدون ذغال از جديدترين نسل موتورهاي الكتريكي جهان، ديش خورشيدي براي راه‎اندازي توربين بخار و استفاده در سيستم‏هاي گرمايشي، طراحي و ساخت اولين اتوبوس كاملاً هيبريدي و ساخت موتور و گيربكس نيروگاه‏هاي بادي معرفي شده بودند.

 خش ديگري از اين نمايشگاه به گياهان دارويي و طب ايراني اختصاص داشت. در اين بخش آخرين دستاوردهاي محققان و دانشمندان كشورمان ارائه شده بود.

 ر بخش فناوريهاي بين‎رشته‏اي، پروژه ساخت آنتن ارسال و دريافت ماهواره‏اي باند 18 گيگا هرتز، طراحي و ساخت ايستگاههاي ماهواره اي سيار يا اِس.اِن.جي. و توليد تراشه گيرنده تصاوير ديجيتال از جمله دستاوردهايي بود كه ارائه شدند.

 سويه كننده فراورده‎هاي نفتي با ميكرو فيلتر، دستاوردهاي علمي و صنعتي در بخش استخراج و توليد نفت، و سامانه كاهنده مصرف انرژي براي موتورهاي الكتريكي، از ديگر بخشهايي بود كه در نمايشگاه فناوريهاي راهبردي ارائه شده بودند.

 ر نمايشگاه فناوريهاي راهبردي بخشي هم به نقشه جامع علمي كشور و مراحل تدوين آن و هدف‌هاي پيش‌بيني شده و تعيين اولويت‌ها در نقشه جامع علمي كشور اختصاص داده شده بود.

در اين بازديد معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، دبير شوراي‎عالي انقلاب فرهنگي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزير دفاع و پشتيباني، رؤساي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري حضور داشتند.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:55 :: نويسنده : مهدی پارسا

فرزاد حسنی یکی از پرحاشیه ترین مجریان صداوسیماست که اغلب این حاشیه ها به خاطر صحبت هایش در برنامه های مختلف ایجاد شده است و سر همین صحبت ها کار بجایی رسید که این مجری در سال 86 ممنوع التصویر شد.

حسنی که هم اکنون بیشتر در رادیو فعالیت می کند، معتقد است که مدیران صداوسیما بویژه ضرغامی به خاطر از دست ندادن صندلی ریاست حاضر به دفاع کردن از مجریان نیستند و رییس صدا و سیما و معاونانش باید ترس را از خود دور کنند.
حسنی درد دل های خود را درباره بی مهرهای مدیران صدا و سیما و رئیس آن، در همایش تقدیر از مجریان برتر، بر زبان آورد.
 
این مجری فعلی رادیو خطاب به دارابی معاون سیمای سازمان صداوسیما که در همایش حضور داشت گفت: امیدوارم مدیران نیز در جهت هدایت کردن و پاسخگو بودن راهکاری بیاندیشند و همه چیز فقط در یک مجری خلاصه نشود.
 
حسنی ادامه داد: دفاع از همه مجریان و تمامی کسانی که در صداوسیما مشغول فعالیت هستند وظیفه شما و آقای ضرغامی است؛ کاری که حضرتعالی و معاونان سابق و خود آقای ضرغامی هیچ وقت انجام ندادند و از مجریان دفاع نکردند.
 
این مجری فعلی رادیو تصریح کرد: همواره به عنوان یکی از مسئولان رسانه ملی، تماشاگر جهت گیری های آدم هایی بودید که از دور در مورد شما صحبت می کنند. یک جمله در یک سایت یا یک مقاله در یک روزنامه امکان دارد شما را از مدیریت خلع کند و ترس از این اتفاق را نه تنها در چهره شما (دارابی) بلکه در چهره شجاع ترین فرد حاضر در این جمع، اصغر پورمحمدی (مدیر شبکه سه سیما) نیز می بینم.
 
وی که با تشویق مجریان حاضر در همایش سخنان خود را ادامه می داد، با بیان اینکه «این ترس را از خود دور کنید» افزود: یادتان باشد که بزرگترین رسانه این جامعه هستید.
 
حسنی در ادامه خاطره ای بیان کرد و گفت: خاطرم هست روزی از دفتر آقای ضرغامی برگه ای برای من آمد. در یک سایتی، نسبت به یکی از برنامه های فوق العاده خوب که مجری گری در آن را جز افتخارات خود می دانم، نقدی شده بود. صفحات نخست سایت فحش به صداوسیما و بکار بردن بدترین تعابیر نسبت به نظام بود و صفحه سوم سایت نیز به من فحش داده بودند.
 
این مجری فعلی رادیو ادامه داد: فحشی که به من داده و نقدی که به من کرده بودند را پرینت گرفته و به دفتر آقای ضرغامی داده بودند و سپس ضرغامی رونوشت کرده بود تا آقای پورمحمدی پیگیری کند و نکته جالب همین پیگیری کردن دوستان بود که نمی دانستند چه کسی از چه کسی انتقاد می کند. متاسفانه ما بجای اینکه تاثیرگذار باشیم، تاثیرپذیر می شویم و شده ایم.
 
حسنی در ادامه خطاب به دارابی افزود: یک فکری به حال این وضعیت بکنید. امروز آمده ایم اینجا از خودمان بگوییم و مخالف هستم که برخی دوستان شعر می خوانند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه اینکه امروز پوشش مجری چگونه باشد، تمام درد مدیران سیما شده است و هیچ کس به محتوای حرف ها و غش و ریسه های بیهوده ای که این روزها در رسانه ملی رد و بدل می شود، اهمیت نمی دهد و زنگ نمی زند بگوید که این حرف هایی که مجری می زند چیست، اما به محض اینکه لباس مجری بویژه مجریان خانم کمی کج باشد سریع زنگ می زنند.
 
این مجری فعلی رادیو با بیان اینکه مدیران سیما برنامه ها را فقط به شکل صوری و به عنوان بیلان کاری تلقی می کنند تاکید کرد: اینکه آقای پورمحمدی نمی تواند چند تا از برنامه های شبکه خودش را نام ببرد به خاطر این است که اصلا برایش مهم نیست و فقط مواظب این هستند که لباس مجری مناسب باشد.
 
حسنی اظهار امیدواری کرد که این وضعیت روزی رفع شود و مدیران سیما برای حرفی که مجریان می زنند آنها را تقدیر کنند.
 
وی که تبعات پس از سخنرانی خود را به جان خریده بود، در پایان گفت: آنچه می خواستم را گفتم و بعد از آن نیز زیاد مهم نیست.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:53 :: نويسنده : مهدی پارسا

مایکل مور مستندساز آمریکایی برای ساخت مستند "سیکو" به دادگاه فراخوانده شد.


 

به گزارش مهر، به نقل از هالیوود ریپورتر در سال 2006 و زمانی که مور مشغول ساخت مستند "سیکو" در انتقاد به وضعیت بهداشت عمومی آمریکا بود، فردی به نام کن آرونسون از اهالی واشینگتن نواری ویدیویی برای مور فرستاد که درآن مراحل درمان کتف شکسته‌اش در بیمارستانی در انگلستان به تصویر کشیده شده بود.
 
مور نیز بخش‌هایی از این فیلم را در مستند "سیکو" مورد استفاده قرار داد. اما ماه مه گذشته آرونسون دادخواستی علیه مایکل مور و استودیوی شخصی‌اش به دادگاه تسلیم کرد و در آن، از اینکه 71 ثانیه از این فیلم شخصی بدون اجازه در فیلم "سیکو" مورد استفاده قرار گرفته بود شکایت کرد.
 
در ماه سپتامبر یک قاضی فدرال حق را به آرونسون داد اما مور را به دلیل آنکه این قطعه فیلم را به عنوان عملی خیرخواهانه و دارای منافع عمومی در مستندش مورد استفاده قرار داده مجرم نشناخت. به این ترتیب آرونسون محکوم به پرداخت 000/10 دلار غرامت به مور شد اما آرونسون به رای دادگاه معترض شد.
 
هفته گذشته یکی از وکلای مور اعلام کرد که طرفین دعوی در حال مصالحه هستند و قرار است به زودی در یک جلسه دادگاه به این موضوع رسیدگی شود.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:52 :: نويسنده : مهدی پارسا

روز گذشته مراسم يادبودي براي ايرج افشار با سوابق فرهنگي منفي در كتابخانه ملي برگزار شد.

به گزارش رجانيوز، برگزاري مراسم يادبود براي ايرج افشار كه از عناصر نزديك و سياستگذاران فرهنگي رژيم پهلوي بوده، در حالي است كه به گفته رسانه‌ها، متاسفانه در اين مراسم يكي از مسئولين سابق دولت كه اين روزها به شهرداري تهران پيوسته است و چند تن از مسئولين پيش از انقلاب اين سازمان نيز حضور داشتند.

تلاش برخي جريان‌ها و افراد وابسته به جريان فتنه سال گذشته براي جلوگيري از انزواي چهره هاي مؤثر رژيم منحوس پهلوي كه در تمام عمر خود به مخالفت با ارزش‌هاي اسلامي همت گمارده بودند متاسفانه در جريان فوت ايرج افشار جنبه‌هاي بارزتري به خود گرفت، به طوري كه در مراسم تشييع جنازه وي عكس العملي در مقابل سخنان غير منصفانه برخي از چهره ها از سوي شخصيت‌هاي فرهنگي حاضر داده نشد.

 وجه نكردن به فرمايشات مؤكد و مكرر مقام معظم رهبري در مورد خطرات هجمه فرهنگي به ارزش‌ها و باورهاي انقلاب اسلامي اگر چه پيش از اين توسط رسانه ها هشدار داده شده بود اما توجه نكردن نهادهاي نظارتي نيز موجب تكرار اين گونه اتفاقات در كتابخانه ملي شده است.

برگزاري مراسمي مغاير با اهداف دولت جمهوري اسلامي ايران و بروز تخلفات مالي و ايجاد جو نارضايتي در مراجعان با اجراي برخي طرح ها نشان از تلاش‌هاي برخي براي ضربه زدن به وجهه انقلابي دولت دارد كه لزوم توجه بيشتر نهادهاي تصميم‌گير دولت به مراكز فرهنگي را نشان مي‌دهد.
 

يك فرمانده دفاع مقدس گفت: اگر كساني كه حاج علي فضلي را تخريب مي‌كنند يك دقيقه و يا حتي يك ثانيه در جبهه حضور داشتند و يا صداي يك تير را در منطقه عملياتي مي‌شنيدند امروز جرأت نمي‌كردند به ايشان اهانت كنند.
 
 حمد كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، در واكنش به تكاپوي يك جريان منحرف سياسي براي حمله به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و سپاه پاسداران گفت: هر جريان و گروهي كه سپاه پاسداران و سرداراني چون حاج‌علي فضلي را تخريب مي‌كنند، حقيقتاً انحراف در فكر و عمل دارند.
 
 ي با بيان اينكه سازمان‌هاي امنيتي كشور بايد هتاكان به سردار فضلي را شناسايي و مجازات كند، افزود: اين افراد تازه به دوران رسيده بايد بدانند كه اگر امثال حاج‌ علي فضلي نبودند تكليف آنها مشخص نشده بود و امنيت امروز آنها حاصل رشادت‌هاي سرداراني چون فضلي است.
 
 رمانده اسبق لشگر 27 محمد‌ رسول‌الله، با بيان اينكه حاج ‌علي فضلي براي حراست از نظام جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي ايران تمام جان خود را در راه انقلاب و ايران گذاشته است، تصريح كرد: علي‌ فضلي يك بسيجي است كه 50 درصد جانبازي دارد و اگر از موي سر تا نوك ناخن‌هاي پاي فضلي را ببينيد در تمام بدن او نشانه‌ها‌يي از دفاع مقدس وجود دارد.
 
 وثري كه خود از جانبازان دوران دفاع مقدس است در پاسخ به اين سؤال كه چرا يك جريان منحرف سياسي تخريب سردار فضلي را در دستور كار خود قرار داده است، گفت: اگر اين افراد يك دقيقه و يا حتي يك ثانيه در جبهه حضور داشتند و يا صداي يك تير را در منطقه عملياتي مي‌شنيدند امروز جرأت نمي‌كردند به حاج‌علي فضلي اهانت كنند؛ اينها كه نسنجيده عليه فضلي سخن مي‌گويند صداي يك‌ گلوله را هم در جبهه نشنيده‌اند.
 
 ي با بيان اينكه تخريب افرادي چون علي فضلي از شايستگي‌ها و ارزش‌هاي او كم نمي‌كند، گفت: اين رفتارها موجب محبوبيت حاج‌علي فضلي در بين جوانان خواهد شد.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:50 :: نويسنده : مهدی پارسا

ر پي حمايت دولت آمريـكا از مداخله نيروهاي خارجي در بحرين و اظهارات بي اساس وزير دفاع آن كشور نسبت به ايران، سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.
 
 ه گزارش رجانیوز به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پي حمايت دولت آمريـكا از مداخله نيروهاي خارجي در بحرين و اظهارات بي اساس وزير دفاع آن كشور نسبت به جمهوري اسلامي ايران در سفر اخير به منامه، سفير سوئيس به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده و مراتب هشدار و اعتراض جمهوري اسلامي ايران نسبت به رفتار غير قانوني دولت آمريكا به نامبرده ابلاغ شد.
 
 رپرست اداره كل آمريكاي شمالي در ملاقات با سفير تأكيد كرد: حمايت آمريكا از مداخله نظامي در تعارض آشكار با اصول بديهي حقوق بين‌الملل و منشور سازمان ملل مي‌باشد، لذا جمهوري اسلامي ايران ضمن اعلام اعتراض خود، مسئوليت عواقب خطرناك اين رفتار غير قانوني را متوجه ايالات متحده مي‌داند.
 ي همچنين با اشاره به تشديد خشونت‌ها پس از سفر وزير دفاع آمريكا به منامه، نسبت به پيامدهاي خطرناك رويكرد آمريكا در جهت مقابله با خواست مردم منطقه هشدار داد.
 انم ليولوي آگوستي سفير سوئيس نيز پس از شنيدن نظرات مقام ايراني تأكيد كرد كه در اسرع وقت مراتب را به دولت آمريكا منعكس خواهد كرد.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:48 :: نويسنده : مهدی پارسا

سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: به زودی طرح توزیع رایگان کیلکای سوخاری در مدارس آغاز می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید امین الله تقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در قالب امضاء تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود افزود: در مرحله نخست بصورت آزمایشی ،کیلکای سوخاری در تعدادی از مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع میشود.

وی گفت: در ادامه پس از ذائقه سنجی و موفقیت آمیز بودن آن، این محصول به جای تنقلات ناسالم در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

تقوی افزود:هم اکنون یک واحد صنعتی در تهران کیلکای سوخاری تولید می کند و سه واحد دیگر نیز در حال اخذ پروانه بهره برداری است .

سرپرست سازمان شیلات ایران همچنین از امضای تفاهمنامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: به علت تهدیدات دزدان دریایی در اقیانوس هند علیه قایق ها و شناور های ماهیگیری کشورمان ، مقرر شده است با شناورها و قایق هایی که به صورت گروهی کار می کنند تعدادی نیروی مسلح نیز همراه شود.

تقوی درباره تسهیلات فنی و اعتباری سال آینده شیلات نیز گفت:این تسهیلات بیش از 166درصد افزایش دارد.

وی یکی از این تسهیلات را وام های کم بهره اعلام کرد و افزود:زمینه فعالیت برای توسعه شیلات در بخش خصوصی ، سال آینده فراهم شده است.

تقوی در ادامه گفت:برگزاری 28 نمایشگاه تخصصی آبزیان در سال 89 از اقدامات موثر شیلات بود.

وی افزود: در سال آینده برای استان های غیر ساحلی حداقل یک نمایشگاه ، برای استان های ساحلی حداقل سه نمایشگاه و برای تهران 8 نمایشگاه تخصصی آبزیان پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان شیلات درباره بیمه صیادان نیز گفت: امسال 120میلیارد ریال برای حق بیمه صیادان در نظر گرفته شده که با این حساب بخشی از مشکلات این قشر کم می شود.

تقوی اضافه کرد: در آینده نزدیک 50درصد کارکنان سازمان شیلات مشمول دورکاری خواهند شد.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : مهدی پارسا

عمو نوروز حالا دیگر فقط شخصیتی نیست که کودکان در کتابها با او آشنا شوند؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عروسکی را از این دیرآشنای ایرانیان ساخته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسمی که بعدازظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کانون از عروسک عمونوروز رونمایی شد.

این مراسم با عنوان نوروز 90 با عمونوروز برگزار شد و حالا کسانی که سالهاست فقط از طریق کتابها و قصه ها با عمونوروز آشنا هستند می توانند به شکل ملموس تری این عروسک دوست داشتنی را با خود همراه کنند.

حمیدرضا شاه آبادی معاون تولید کانون پرورش فکری تولید این عروسک را محصول کار جمعی خواند و گفت: این اقدام شروع جریان تولید عروسک های بومی و سنتی در ایران است.

در این مراسم همچنین مجید قادری طراح عروسک عمونوروز، عروسک را کالایی فرهنگی خواند و گفت: سلامت روانی و فرهنگی را با رسیدن به توان تولید عروسک های بومی برای کودکان و نوجوانان خود به ارمغان می آوریم.

سیدصادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش فکری هم در این مراسم خبر داد مدیران این کانون در سراسر کشور موظف شده اند در سال 1390 دستکم دو عروسک مربوط به استان محل فعالیت خود را معرفی کنند تا پس از بررسی ها این عروسک های بومی نیز به جامعه عرضه شود.

رضایی تولید عروسک عمونوروز را حرکتی در جهت ارج نهادن به آداب و رسوم و سنت های ایرانی خواند و گفت: ما عمونوروز را از کتاب آغاز و سپس عروسک آن را عرضه کردیم.

وی همچنین از برنامه کانون برای بین المللی کردن عروسک عمونوروز خبر داد.

در این مراسم حاجی بابایی هم به سخنرانی پرداخت و خواستار ایجاد نظام تعیین شاخص برای ارزیابی عملکرد محصولات فرهنگی شد.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:45 :: نويسنده : مهدی پارسا

همسر جديد صالح و دخترش بلقيس همراه با شماري از افراد خانواده صالح كه در حال حاضر با اعتراضهاي گسترده مردمي روبه رو هستند، به وسيله يك هواپيما به مكان نامعلومي رفتند.


 

شماري از افراد خانواده علي عبد الله صالح رئيس جمهور يمن از جمله دختر و همسر جديدش، اين كشور را ترك كردند.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه خبري ' محيط ' همسر جديد صالح و دخترش بلقيس همراه با شماري از افراد خانواده صالح كه در حال حاضر با اعتراضهاي گسترده مردمي روبه رو هستند، به وسيله يك هواپيما به مكان نامعلومي رفتند.

اين منابع، علت اين فرارها را ترس از حوادث اخير و انقلاب مردمي ضد صالح دانستند.

در پي فرار اين عده ، كاخ رياست جمهوري اعلام كرد كه هيچ يك از مقامات يمن بدون اجازه رئيس جمهوري، حق سفر به خارج را ندارند .
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:45 :: نويسنده : مهدی پارسا

دبير جامعه وعاظ تهران ضمن قدرداني از نخستين گام قوه قضائيه درباره كروبي و موسوي گفت: تعجب مي‌كنم چرا خاتمي آزاد است.
 ه گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، دوشنبه شب حجت‌الاسلام جعفر شجوني در مراسم يادواره شهداي روحاني منطقه ورامين با اشاره به انتخابات اخير رياست مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: ملاك اصلي خبرگان پيروي از رهبري است.

 بير جامعه وعاظ تهران گفت: مردم به خبرگاني رأي داده و مي‌دهند كه پر و بال رهبري باشند نه اينكه با اعمال و رفتار و كردار خود، اين عمود خيمه دين را مورد كم‌لطفي و بي‌مهري قرار دهند.

 ي افزود: خبرگان رهبري با هيچ‌كس نه تعارف دارد و نه شوخي، بلكه بر حسب وظيفه شرعي و رأي مردم عمل مي‌كند.

 جوني در ادامه فتنه 88 و پس‌مانده‌هاي آن در 25 بهمن را مورد اشاره قرار داد و تاكيد كرد: در اين فتنه تمام گروه‌هاي ضدانقلاب داخلي و دشمنان خارجي به ميدان آمدند و به نام تقلب در رأي مردم بعضي از خواص قدرت‌طلب، فرصت‌طلب و سوخته‌هاي سياسي را با نام مقدس ياران امام به ميدان آوردند تا بتوانند عمود خيمه دين را از بين ببرند و يا حداقل به آن لطمه بزنند.

دبير جامعه وعاظ تهران كه سخنانش با تكبيرهاي متعدد شركت‌كنندگان حمايت مي‌شد ضمن قدرداني از نخستين گام قوه قضائيه درباره كروبي و موسوي تصريح كرد: تعجب مي‌كنم چرا خاتمي آزاد است.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:43 :: نويسنده : مهدی پارسا

محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور با خبرنگار با سابقه كشور كه يك بار هم مورد تفقد رئيس جمهور قرار گرفت، درگير لفظي پیدا کرد و خبرنگار نيز با مراجعه به دادستاني از رحيمي شكايت و پرونده وي در حال رسيدگي است.
 


 

به گزارش جهان یکی از خبرنگاران باسابقه کشور که یکبار هم مورد تفقد رئیس جمهور قرار گرفته است در شکایت نامه ای به قوه قضائیه مدعی شده است که در دوم اسفند امسال در مراسمي حضور داشته كه رحيمي پس از مشاهده وي با الفاظ ناپسندی فعالیت های خبری او را به دلیل پی گیری ماجرای اتهامات رحیمی مورد انتقاد و تندی قرار می دهد. در اين ميان برخي از حاضران مانع اين بالاگرفتن اختلافات می شوند.

پس از اين ماجرا خبرنگار مذكور به دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور مراجعه و ماجرا را تشريح مي كند كه در اين هنگام برخي از مسئولين ديگر هم شاهد بيان ماجرا از قول اين خبرنگار بودند.

وی در ۱۱ اسفند امسال با مراجعه به محسني اژه اي دادستان كل كشور از رحيمي شكايت و عليه وي اعلام جرم كرده است.

اين خبرنگار با استناد به قانون ۶۰۸ و ۶۶۹ مجازات اسلامي خواستار تعقيب و مجازات معاون اول رئيس جمهور شده است.

گفتنی است پس از اين شكايت، محمدرضا صارمي داديار ديوانعالي و رئيس دفتر دادستان كل كشور در ۱۷ اسفند امسال طي نامه اي رسمي به دادستان عمومي و انقلاب تهران، دستور دادستان كل كشور به دادستان تهران براي رسيدگي به اين شكايت را جهت استحضار و اقدام لازم ارسال كرده است.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:36 :: نويسنده : مهدی پارسا

در واکنش به دخالت نظامی نیروهای ارتش عربستان سعودی در بحرین، سفیر عربستان در تهران روز سه شنبه به وزارت امورخارجه احضار و مراتب نگرانی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به این اقدام غیرقابل قبول به وی ابلاغ شد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین امیر عبداللهیان مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امورخارجه با ابراز ناخرسندی از این اقدام ارتش عربستان گفت: آنچه در بحرین جریان دارد طرح مسالمت آمیز مطالبات مردم از حکومت است و انتظار می رفت که دولت عربستان سعودی با تدبیر و احساس مسئولیت منطقه ای و همسایگی با این رویدادها برخورد کند.

وی افزود: ورود نیروهای نظامی عربستان به بحرین نه تنها کمکی به حل موضوع نمی کند بلکه باعث پیچیده تر شدن رویدادها می شود و یک مسئله داخلی بحرین را به بحرانی منطقه ای تبدیل خواهد کرد که مغایر با تلاش برای برقراری ثبات و امنیت در کل منطقه مهم و حیاتی خلیج فارس تلقی می شود.

سفیر عربستان سعودی نیز در این دیدار گفت که موضع جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به کشور متبوعش منعکس خواهد کرد.
 

سه شنبه 24 اسفند 1389برچسب:, :: 16:30 :: نويسنده : مهدی پارسا

 

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 19:58 :: نويسنده : مهدی پارسا

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر فردوسی‌پور در برنامه امشب نود درباره اتفاقات هفته گذشته صحبت کند خیلی از مسائل را بازگو خواهم کرد.

 تابناک نوشت، مجتبی شریفی در پاسخ به این سؤال که احتمال دارد عادل فردوسی‌پور در برنامه امشب نود درباره اتفاقات هفته گذشته صحبت کند و آیا در این صورت پاسخگو خواهید بود؛ عنوان کرد: اگر او بر خلاف سیره گذشته که هر گاه افراد تخریب می‌شدند دیگر به آن موضوع نمی‌پرداخت و از آن فارغ می‌شد، این بار برای جبران، صحبت کند مسلما درباره اظهاراتش صحبت خواهم کرد.

وی در گفت‌وگو با فارس، تاکید کرد:‌ چون در برنامه نود حضور ندارم و پشت خط این برنامه هم نخواهم آمد، یقینا به طور مفصل در گفت‌وگویی که بعدا خواهم داشت به بسیاری از نکات و جزییات این برنامه اشاره خواهم کرد، چون دیگر چاره‌ای جز این ندارم.

با حضور ملک عبدالله در تهران دانشجویان لانه جاسوسی اردن را فتح می کنند
اتحادیه امت واحده با صدور بیانیه ای تاکید کرد: در صورت حضور ملک عبدالله در ایران دانشجویان به فتح لانه جاسوسی این کشور اقدام خواهند کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر در بیانیه اتحادیه امت واحده آمده است: در شرایطی که مردمان کشورهای منطقه به پا خاسته اند و یکی از دلایل قیام اسلامی علیه دیکتاتورهای دست نشانده آنها، داشتن روابط حسنه با اسرائیلی‌ها می‌باشد مطلع شدیم که قرار است پادشاه خائن و روسیاه اردن به کشور عزیزمان ایران بیاید.

علاوه بر آنکه خاستگاه و علل این حرکت کاملا مشکوک بوده و در جهت ضربه زدن به انقلابات فعلی توصیف می‌شود، لکه ننگی برای سیاست خارجی دولت مستقر بوده و از همه مهمتر، خیانت به آرمان انقلاب و خونهای به ناحق ریخته شده فلسطینیان است.
به علاوه، در شرایطی که فلسطینی‌ها، در خلاف جهت مذاکرات محمود عباس و عبدالله اردنی خائن، قصد بازگشت به کشور خودشان را گرفته‌اند و قرار است در نیمه ماه می، از سراسر جهان به سوی مرزهای فلسطین اشغالی حرکت کنند مشخص نیست که چرا باید چنین اقدام خطرناکی صورت بپذیرد!
 
دولت مردان به جای آنکه به تعطیلی سفارت اردن مبادرت ورزند و همراه و همدل به مردمان منطقه و در اعتراض به خیانتهای قذافی و عباس و عبدالله و... با آنها قطع رابطه کنند، با چه استدلالی به دعوت این لکه های ننگ بشریت می‌پردازند؟
 
بی شک جوانان انقلابی ایران زمین اجازه چنین اقداماتی را نمی‌دهند و در صورت وقوع چنین رخدادی، خود به فتح این لانه جاسوسی دوم خواهند پرداخت.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 19:27 :: نويسنده : مهدی پارسا

«آقايان نظريه پرداز جنبش سبز خارج نشين! جان هركي كه دوستش داريد، آتيش بازي امسال ما را خراب نكنيد!».

اين پيغام يكي از وبلاگ نويسان خطاب به عناصر فراري است. وي در «بالاترين» نوشت: آقاياني كه از خارج فرمان حمله صادر مي كنيد، مي دونيد من خودم وقتي دانش آموز بودم از يك هفته قبل درس و مرس را ول مي كردم و مي رفتم دنبال خريدن زرنيخ و كرومات تا چهارشنبه سوري راه بيندازيم و ترقه بزنيم. حالا هم همين طوريه اما يك عده اي اومدند مي خوان هر كاري را كه عاشورا و 22بهمن نتونستن، اين جا با كوكتل مولوتف و بمب صوتي و نارنجك بكنن. بابا اينكه راهش نيست بلكه رژيم از خداشه كه اين طور نيرومون رو هدر بديم. اي خدا آخه آدم دردشو به كي بگه. اين طوري هم از آتيش بازي مي مونيم و هم بهانه دستشون مي ديم كه دوباره يه چيزي بهمون ببندن. آخه طرز تهيه بمب ديگه چه صيغه ايه؟

بالاترين در مطلب مشابهي و در حالي كه معلوم شده آبي از گروه مجعول موسوم به شوراي هماهنگي در خارج گرم نمي شود، با تخطئه اين گروه نوشت: با گذشت چند هفته فقط دو نفر از اعضاي اين شورا خود را معرفي كرده اند. اخباري هم درباره حضور كديور در اين شورا منتشر شده است. وقتي اين شورا در خارج تشكيل شده، چه ضرورتي دارد شكل زيرزميني داشته باشد. به نظر مي رسد ديگر وقت جنبش هاي زيرزميني و ناشناخته سپري شده است.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 19:24 :: نويسنده : مهدی پارسا

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از واريز 60 ليتر بنزين نوروزي از 25 اسفند ماه خبر داد و گفت: 60 ليتر بنزين فروردين ماه نيز ابتداي فروردين واريز خواهد شد.



به گزارش ايسنا، سردار محمد رويانيان روز دوشنبه در آخرين نشست خبري خود در سال 89 با اعلام اين كه طرح اعلام شده در مورد خصوصي سازي حمل و نقل مربوط به دولت نيست و به طور كامل از سوي ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت تهيه شده است افزود: اين كه برخي رسانه‌ها و روزنامه‌ها اين طرح را طرحي دولتي مطرح كردند، درست نيست و ستاد مديريت مصرف سوخت اين موضوع را در شش ماه گذشته مطالعه كرده است و در سال 90 پس از بررسي نهايي به دولت پيشنهاد مي‌شود و دولت مي‌تواند آن را بپذيرد يا رد كند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تصريح كرد: مصوبه يا تصميمي در دولت براي خصوصي‌سازي و يا تغيير وضعيت حمل و نقل عمومي به خصوصي گرفته نشده است، اما برنامه‌هاي در جهت بهبود مديريت حمل و نقل در دولت پيگيري مي‌شود.

وي ادامه داد: در سال آينده به جز اصلاح و بهبود سيستم‌ها هيچ تصميمي در مورد خصوصي سازي گرفته نشده و حتي كليات آن نيز مطرح نيست.

رويانيان اضافه كرد: طرح خصوصي‌سازي حمل و نقل كه از سوي ستاد مديريت مصرف سوخت ارائه شده، با هدف توانمندسازي حمل و نقل و به منظور اقتصادزايي آن طراحي شده و در نهايت به دنبال متناسب كردن عرضه و تقاضا ، جلب مشاركت سرمايه‌هاي خصوصي و افزايش ظرفيت ناوگان در بخش‌هاي مختلف خواهد بود.

وي با بيان اين كه دولت عليرغم توجه ، تخصيص اعتبارات و اهتمام جدي براي حمل و نقل و با توجه به دو برابر كردن ناوگان اتوبوسراني و تاكسيراني و نيز افزايش پنج برابري اعتبارات حمل و نقل ريلي، باز هم در مورد بخش حمل و نقل نياز به برنامه‌هاي جدي‌تر و موثرتري دارد و بايد روش‌هاي ابتكاري جديدي براي جبران عقب ماندگي‌ها داشته باشد.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در ادامه با اشاره به اختصاص بنزين 60 ليتري نوروزي، خاطرنشان كرد: اين سهميه از 25 اسفند ماه در كارت‌هاي سوخت رانندگان شارژ مي‌شود تا امكان سفر براي شهروندان وجود داشته باشد.

وي اضافه كرد: همچنين بنزين فروردين ماه نيز در كارت‌ها شارژ خواهد شد و به اين ترتيب 120 ليتر در اين مدت براي مردم در كارت‌ها واريز خواهد شد.

رويانيان ادامه داد: دولت تنها براي سهميه نوروزي سال 89 ، 540 ميليون ليتر بنزين اختصاص داده است.

وي در پاسخ به سوالي در مورد سوخته شدن ذخيره بنزين 100 و 400 توماني شهروندان توضيح داد: اين دو نوع ذخيره بنزين در كارت شهروندان باقي مي‌ماند و هيچ كدام از آنها در سال آينده نمي‌سوزد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت يادآور شد: عليرغم برخي از اخبار در مورد محدوديت استفاده از بنزين در كارت‌ها براي هر شهروند در هر ماه 500 ليتر بنزين 700 توماني موجود است كه امكان برداشت آن وجود دارد.

به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به كسر شدن حدود سه يا چهار ليتر بنزين در هنگام سوختگيري، عنوان كرد: اكثر شهروندان در هنگام سوختگيري به دليل آشنا نبودن مراحل استفاده از كارت دچار خسارت شده و سه يا چهار ليتر از سهميه آن‌ها كسر مي‌شود و بهتر است در صورت عدم اطلاع از روند كار دستگاه سوختگيري از مسوول جايگاه كمك بگيرند.

رويانيان در ادامه همچنين از ورود 16 واگن و چهار لوكوموتيو جديد براي خط مترو تهران ـ كرج خبر داد و اظهار كرد: اين واگن‌ها و لوكوموتيوها آماده تحويل به متروي تهران است و تعدادي واگن و لوكوموتيو ديگر در گمرك آماده ترخيص است.

وي با اشاره به جلسات مشتركي كه با رييس كل گمرك و رييس بانك مركزي در مورد ترخيص اين واگن‌ها داشته است، اظهار كرد: گويا مترو تهران 20 تا 30 ميليارد تومان بابت بدهي به بانك «ملت» مقروض است و تا اين مبلغ پرداخت نشود، مترو تهران نمي‌تواند اين واگن‌ها را تحويل بگيرد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با تاكيد بر اين كه بدهي‌هاي شهرداري و مترو به بانك‌ها خيلي زياد است، تصريح كرد: بخشي از اين بدهي‌ها از طريق تهاتر و فروش ملك جبران شده است ، اما بخش ديگري از آن‌ها همچنان پرداخت نشده است.

وي تاكيد كرد : توقع داشتيم مترو تهران اين مبلغ را پرداخت مي‌كرد ، اما ظاهرا در حال حاضر اين مبلغ را ندارد و ما تلاش مي‌كنيم با هماهنگي‌هاي صورت گرفته اين مشكل حل شود.

رويانيان خاطرنشان كرد: به شهرداري‌ها از جمله شهرداري تهران توصيه اكيد كرده‌ايم كه پس از دريافت اعتبارات اقدام به خريد تجهيزات و واگن كنند تا زمان آماده شدن خطوط مترو لنگ نمانند.

وي اضافه كرد: طبق قانون دولت تعهد به كمك حداكثر 50 درصد به مترو دارد و براي اين كمك نيز اولويت تجهيز ناوگان مطرح بوده ، اما تاكنون شهرداري‌ها اين پول را صرف توسعه و تونل‌سازي ‌كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اعلام اين كه دولت در سال آينده پنج هزار ميليارد تومان فاينانس توسعه مترو در كلانشهرها را در نظر دارد ، ادامه داد: اين فاينانس در سال آينده عملياتي مي‌شود و كمك بزرگي براي شهرداري‌ها خواهد بود.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با تبليغات برخي شركت‌ها براي تبديل خودروها به پايه گازسوز، پاسخ داد: از سال 88 تاكنون به خودروسازان ابلاغ كرده ايم كه توليد آن‌ها بايد پايه گاز سوز باشد و ديگر تبديل كارگاهي نخواهيم داشت چه برسد به مراجعه شهروندان در كارگاه‌هاي غير استاندارد!

رويانيان با اذعان نسبت به اين كه اين كارگاه ها در حال حاضر در سطح شهر و در رسانه‌ها فعال و در حال تبليغات هستند، بيان كرد: از مردم مي خواهيم كه به اين كارگاه هاي غير مجاز مراجعه نكنند و اگر كارگاهي نيز وجود داشته باشد بايد مجوز وزارت نفت را اخذ كند.

وي عنوان كرد: پول‌هايي از مردم براي اين اقدام اخذ مي‌شود و در آينده همانند شركت‌هاي هرمي گلد كوئيست اخبار اين شركت‌ها در رسانه‌ها پخش شده و مي گويند ، از مردم پول گرفته و كاري نكرده اند و حتي ممكن است خسارت جاني نيز در بر داشته باشد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در پايان خاطر نشان كرد: هيچ پيش‌بيني‌ براي تغيير قيمت بنزين و گازوئيل در سال 90 هنوز صورت نگرفته است.

وي همچنين در گفت‌وگويي با ايسنا در خصوص سهميه بنزين معلولان گفت: سهميه بنزين معلولان در اختيار سازمان بهزيستي كشور قرار گرفته است.

رويانيان افزود: سهميه بنزين ويژه‌ معلولان بيش از دو ماه قبل به سازمان بهزيستي ابلاغ شده است.

وي با تاكيد بر اين كه بهزيستي بايد هر چه سريع‌تر نسبت به توزيع اين سهميه اقدام كند، افزود: اين سازمان در حال طراحي نحوه توزيع اين سهميه ميان معلولان است.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در پاسخ به سئوالی در خصوص ارتباط مقام معظم رهبری و آیت الله بهجت به نشریه ۹ دی گفـته است: این را باید از آیت الله مصباح بشنویم، چون ایشان رابط بین آیت الله بهجت و حضرت آقا بودند. البته امام (ره) خودشان به حضرت آیت الله خامنه‌ای فرموده‌ بودند که از آقای بهجت استفاده کنید. ایشان هم نامه‌ای می‌نویسند و به حاج آقا مصباح می‌دهند که این را شما لطف کنید و به‌ آقای بهجت بدهید.

البته ظاهرا آن طور که من اطلاع دارم، حاج آقا برای ثبت این مکاتبات حساس شرط می‌گذارند که من به شرطی نامه رسانی می‌کنم که نامه را ببینم و نسخه‌ای هم کپی کنم و نگه دارم. حضرت آقا هم به دلیل علاقه خاصی که به آیت الله مصباح داشتند، قبول می‌کنند. ظاهرا حضرت آقا تقاضای دستورالعمل داشتند که آیت الله مصباح می‌آوردند و آیت الله بهجت هم در پاسخ در مواقعی خودشان می‌نوشتند و در مواقعی هم به حاج آقا می‌فرمودند که این موارد را بنویسید و به ایشان تحویل بدهید.

یک‌بار رهبر انقلاب برای آقای بهجت می‌نویسند که من این موارد را می‌دانم و انشاءالله عامل خواهم بود ولی توقعم بیش از این است که آقای بهجت ‌در پاسخ نوشته بودند این‌ها را عمل کنید، در فرصتی که پیش بیاید، دیگر شما برای من نامه ننویسید، من خودم برای شما نامه می‌نویسم. تا اینکه امام از دنیا رفتند، یادم است ما مشهد بودیم که حاج آقا مصباح برای بیعت با آقا به تهران آمده بودند و از آنجا هم به مشهد آمدند. ما خدمتشان رسیدیم و از وضع و اوضاع پرسیدیم. حاج آقا فرمودند که برای بیعت خدمت آقا رفته بودم ولی خدا را شکر دست خالی نرفتم، چون آیت الله بهجت یک نامه چهار صفحه‌ای برای حضرت آقا که تازه رهبر شده بودند، نوشتند که شروع نامه هم این بود که بنده انتصاب حضرتعالی را به سمت مقام ولایت و رهبری تبریک عرض می‌کنم و بعد شروع کرده بودند که حالا دیگر وظایف شما این است. بعد آقا به آیت الله مصباح فرموده بودند که تا حالا خیلی‌ها از مردم و مسئولین با من بیعت کردند ولی هیچ کدام دلم را آرام نکرد که من در اینجایگاه باید باشم یا نه الا این نامه که خیالم را راحت کرد. چون می‌دانم که ایشان اصلا بر مبنایی که دیگران ممکن است بنویسند و حرف بزنند، نمی‌نویسند و صحبت نمی‌کنند.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 19:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت آشنا کردن جوانان قبل از ازدواج با مسائل جنسی و وظایف زناشویی افزود: نداشتن تفاهم جنسی دلیل 50 درصد طلاق زوجین است.



مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان اینکه آمار طلاق به طور میانگین در شهرستانها تا 10 درصد افزایش یافته است گفت: این درحالی که در برخی استانها آمار ازدواج افزایش یافته است که می توان به افزایش 106 درصدی ازدواج در سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه افزایش 59 درصدی طلاق در سمنان در نوع خود کم نظیر است گفت: علت این افزایش رشد ناگهانی اقتصادی و اجتماعی و ورود خیل عظیمی از جمعیت از سایر شهرستانها به این استان است.

ابهری اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که تعداد طلاق در استان فارس پنج هزار و 732 نفر بوده که کاهش یک درصدی را نشان می دهد ولی همچنان تهران با رشد 6 درصدی صدرنشین آمار طلاق در کشور است.

این آسیب شناس اجتماعی افزایش طلاق در 24 استان را 10 درصد عنوان کرد و افزود: در 13 استان این آمار بالای 10 درصد است.

ابهری گفت: ازدواج بر اساس هوس و عشقبازی، ازدواجهای اجباری، تضاد فرهنگی، بیکاری، اعتیاد از دلایل طلاق در جامعه امروزی است ولی در حال حاضر 50 درصد از دلایل طلاق میان زوجین عدم آشنایی زوجین با وظایف زناشویی و عدم تفاهم جنسی است در حالی که خانواده به عنوان نخستین مربی باید فرزندان را در این مورد آموزش دهند ولی آموزشهای زناشویی به یک تابو در خانواده ها تبدیل شده است.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: کمبود آموزش مهارتهای زندگی و بی توجهی به آموزشهای مسائل زناشویی در دانشگاهها موجب شده جوانان در بی اطلاعی ازدواج کنند و پس از ازدواج با مشکل روبرو شوند.

فلاحت‌پيشه با بيان اينكه دستگاه ديپلماسي بايد به مطالبات نشات گرفته از انقلاب اسلامي در اردن توجه كند، تأكيد كرد كه سفر ملك‌عبدالله به تهران به هيچ‌وجه توجيه‌پذير نيست.


 
حشمت‌الله فلاحت پيشه نماينده مردم اسلام آباد غرب و رئيس كميته روابط خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس، نفس دعوت از ملك عبدالله پادشاه اردن به تهران را تامل برانگيز توصيف كرد.
 
وي با بيان اينكه شرايط منطقه را بايد مورد بررسي قرار داد، افزود: اكنون در منطقه شاهد قيام‌هاي مردمي عليه حكومت‌هاي دست نشانده غربي هستيم كه اردن نيز به عنوان يكي از اين كشورها با قيام مردم معترض مواجه است.
 
رئيس گروه دوستي ايران و اردن در مجلس هفتم با بيان اينكه تحولات منطقه تاثير مهمي در مباحث مربوط به جهان اسلام خواهد گذاشت، تصريح كرد: اكنون در كشورهايي كه شاهد قيام مردمي هستند دو نوع مطالبه وجود دارد در برخي كشورها معترضان خواستار اصلاح ساختار حكومتي و قانون اساسي هستند اما در برخي از كشورها معترضان انقلاب سياسي و تحولات ژرف و عميق‌ هستند.
 
فلاحت پيشه با بيان اينكه در اردن نيز معترضان مطالبات عميقي از حكومت دارند، خاطرنشان كرد: دستگاه ديپلماسي كشورمان بايد به مطالباتي كه در اردن مطرح است توجه كنند چرا كه اين مطالبات نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران است.
 
وي با بيان اينكه سفر ملك عبدالله به لحاظ مباحث راهبردي نيز جاي تامل و سؤال دارد گفت: وقتي آمريكا در سال 2004 بحث خاورميانه بزرگ را مطرح كرد، اردن همراه با عربستان ايران هراسي را در منطقه مطرح كرد و شاه اردن از جمله كساني كه از خطر هلال شيعي سخن مي‌گفت؛ بر همين اساس نمي‌توان سفر پادشاه اردن به تهران را بدون تامل دانست.
 
رئيس كميته روابط خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سفر ملك عبد‌الله به تهران موجب دلسردي انقلابيون اردن خواهد شد، افزود: گرچه هنوز خبري از قطعي بودن اين سفر نيست اما نفس دعوت از پادشاه اردن جاي سؤال دارد.
 
فلاحت پيشه در پايان با بيان اينكه سفر ملك‌عبدالله به تهران به هيچ‌ وجه توجيه‌پذير نيست، گفت: برخي‌ها تلاش دارند سياست خارجه ايران را به سمت و سويي ببرند كه خاستگاه دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با آن مغايرت دارد.

نحوه لباس درآوردن دون شان و بی‌ادبانه سعد حریری دست‌مایه ساخت ویدئویی از سوی شبکه تلویزیونی الجدید شده است که این رفتار وی را به


 به گزارش شبکه ایران، در حالی که رفتار سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان از سوی بسیاری از ناظران، دون شان ملت لبنان و حتی مرحوم پدرش، رفیق حریری ارزیابی می‌شود، اخیرا شبکه تلویزیونی الجدید صحنه‌هایی از نحوه لباس درآوردن وی در ملاءعام را به صورت یک کلیپ ارائه کرده است، که شیوه رفتار لمپنی حریری را به خوبی نمایش می‌دهد.

هرچند به خاطر رعایت شئون اخلاقی کلیپ مزبور را منتشر نمی‌کنیم اما عکس‌های فوق بیانگر شیوه رفتار ناشایست کسی است که تا همین چندی پیش خود را نخست‌وزیر بلامنازع لبنان می‌دانست. چنین رفتاری طبعا دور از اخلاق سیاسی و اصولی است که سیاست‌مداران سعی دارند که در همه حال آن را رعایت کنند.
بهتر است حریری لااقل قدری رفتار متشخصانه پدر خود را به ‌یاد آورد، بلکه حرمت ملتی را که برای مدتی نخست‌وزیر آن بوده است را ضایع نکند.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 19:14 :: نويسنده : مهدی پارسا

ور جديدي از بي اخلاقي هاي رسانه اي يك گروه سياسي منحرف با حمله به سردار علي فضلي كليد خورد.

کیهان نوشت چند سايت زنجيره اي كه اخبار و اطلاعات موثق از وابستگي آنها به يك جريان سياسي منحرف وحاشيه ساز حكايت مي كند، دور جديدي از بي اخلاقي و هتاكي رسانه اي را آغاز كردند و اين حركت جديد و مشمئز كننده با حمله به يكي از چهره هاي مظلوم و خدوم كشور يعني سردار علي فضلي كليد خورد.

اين جريان سردار فضلي را متهم به «سركوب مردم مستضعف» كرده است!

ظاهراً بهانه اين جريان منحرف براي حمله به اين چهره ماندگار و يادگار سال هاي دفاع مقدس، انتقاد وي از برخي حركت هاي ناشايست و غيرقابل قبول بوده است كه در برخي مراسم رسمي از جانب اين جريان صورت گرفت و حاوي توهين هايي عليه برخي افراد بود و اطلاعات موجود نشان مي دهد اين جريان منحرف در سازماندهي آن دخيل بوده است. نكته مضحك ماجرا اين است كه اين جريان انحرافي در حركتي ناشيانه اين سردار جانباز و سرباز حريم ولايت را به سكوت در برابر جريان فتنه متهم كرده است! در حالي كه حاج علي فضلي يكي از مدافعين اصلي نظام جمهوري اسلامي در جريان اغتشاشات فتنه سبز بوده و حتي نام وي در ليست ۸۰ نفره تحريم اتحاديه اروپا نيز (به دليل ايستادگي و مقابله با فتنه سبز) گنجانده شده است.

مهم ترين نكته اين موضوع، همزماني اين هتاكي با رهنمودهاي اخلاقي- سياسي اخير مقام معظم رهبري است .

رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با اعضاي مجلس خبرگان نسبت به هتاكي ها و بداخلاقي هاي سياسي در رسانه ها هشدار داده بودند. كيهان در آينده، بيشتر به اين موضوع خواهد پرداخت كه چرا جريان منحرف از چهره هاي طلايه دار دفاع مقدس و مردان بزرگي مانند حاج علي فضلي مي هراسد.

هواداران مس كرمان در تمرين امروز اين تيم، كادر فني و بازيكنان مس را مورد انتقاد قرار دادند.



به گزارش ايسنا، پس از آنكه تيم فوتبال مس كرمان در هفته بيست و ششم ليگ برتر با يك گل بازي را به ميزبان خود تراكتورسازي تبريز واگذار كرد تا همچنان به روند ناكامي‌هاي خود ادامه داده باشد، بعدازظهر امروز تعدادي از هواداران كرماني با حضور در تمرين مس نسبت به عملكرد كادر فني و بازيكنان اين تيم در چند بازي گذشته اعتراض كردند.

هواداران مس با سردادن برخي شعارها مانند "بازيكن بي‌غيرت نمي‌خواهيم" نارضايتي خود را نسبت به نتايج اخير نماينده خود در ليگ برتر نشان دادند. البته همين موضوع و ادامه پيدا كردن شعارها به وسيله ليدرهاي مس باعث شد كه ساسان موسوي، سرپرست تيم كرماني پس از پايان تمرين به اين حركات واكنش نشان دهد.

پس از اين صحنه موسوي با ليدرهاي باشگاه كرماني درگيري لفظي پيدا كرد و البته دامنه اين درگيري به بحث با بازيكنان مس هم كشيده شد. نكته عجيب در تمرين امروز مسي‌ها اين بود كه ليدرها با چوب به جان سرپرست و بازيكنان اين تيم افتاده بودند!

** باقري‌ها به دنبال گرفتن رضايتنامه

پس از آنكه چند هفته پيش نبي‌الله باقري‌ها مدافع تيم فوتبال مس در تمرين‌هاي اين تيم چند بار با صمد مرفاوي به علت كم‌كاري در تمرين‌ها درگيري لفظي پيدا كرد، اين بازيكن تصميم گرفته رضايت‌نامه‌اش را از باشگاه مس بگيرد.

مدافع پيشين پرسپوليس به همين خاطر امروز به باشگاه رفته بود تا رضايتنامه خود را از مسئولان مس بگيرد اما به دليل عدم حضور نژاد زماني، مديرعامل مس در باشگاه، باقري‌ها موفق به انجام اين كار نشد.

همچنين در جريان تمرين امروز مس، كيف ورزشي نبي‌الله باقري‌ها كه حاوي وسايل شخصي او از جمله موبايل و مقداري پول بود، به طرز عجيبي به سرقت رفت.

** اميرحسين يوسفي با مس تسويه حساب كرد
هافبك تيم فوتبال مس كرمان كه به دليل مصدوميت از ناحيه شكم تا ارديبهشت ماه سال 90 قادر به حضور در ميادين نخواهد بود، تصميم گرفت تا با تسويه حساب با باشگاه كرماني از اين تيم جدا شود و در فصل آينده فوتبالش را در تيم ديگري دنبال كند يوسفي 190 ميليون تومان از مس طلب داشت كه مبلغ 130 ميليون تومان را دريافت كرد و از كرماني‌ها خداحافظي كرد.

دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 12:33 :: نويسنده : مهدی پارسا
دريادار فدوي در گفتگو با فارس خبر داد:
توليد انبوه تندروترين شناور رزمي سپاه در سال 90

خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي دريايي سپاه از توليد انبوه تندروترين شناور رزمي اين نيرو در سال 90 خبر داد.

دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در خصوص قايق تندروي "بليدرانر " كه در اختيار اين نيرو قرار دارد، روند توليد انبوه اين شناور تندرو را مناسب ارزيابي كرد و گفت: طي زمانبندي تعيين شده يعني در سال 90 اين شناور به توليد انبوه خواهد رسيد.

وي با بيان با تاكيد بر اينكه ما در نيروي دريايي سپاه به دنبال توليد انبوه شناورهاي تندوري رزمي هستيم، به تجهيز قايق "بليدرانر " به انواع مختلف سلاح‌ها از جمله موشك اشاره و خاطرنشان كرد: اين شناور تندرو از قابليت‌هاي بسيار بالايي نسبت به ديگر شناورهاي موجود برخوردار بوده و وقتي روي ديگر شناورهاي موجود، انواع مختلف موشك‌ها، اژدرها و ... نصب شده، طبيعي است كه در قايق "بليدرانر " موشك‌ها و تجهيزات نظامي در وضعيت بهتري نصب مي‌شود.

فدوي در پايان عنوان كرد: بزودي دستاوردهاي جديد نيروي دريايي سپاه در حوزه‌هاي شناوري، موشكي و تكاوران دريايي اعلام خواهد شد.

در این کره خاکی افراد زیادی هستند از هیجان و ترس خوششان می‌آید و داستان‌ها‌ و فیلم‌ها‌ی ترسناک یکی از تفریحات مورد علاقه‌شان است. حال اگر مکان‌ها‌ی توریستی ترسناک و عجیب را به این افراد معرفی کنیم حتما خوششان می‌آید. پس اگر شما از جمله افرادی هستید که از هیجان خوشتان می‌آید و مکانهای توریستی معمولی برایتان کسل کننده هستند با ما همراه شوید.
در این لیست ما ترسناک ترین و عجیب‌ترین مکان‌ها‌ی توریستی جهان را به شما معرفی می‌کنیم؛ یکی ترسناک‌تر از دیگری....

موزه موتر تاریخ پزشکی، ‌فیلادلفیا

براي مشاهده كالم مطلب بروي ادامه مطلب كليك كنيد

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 اسفند 1389برچسب:, :: 10:15 :: نويسنده : مهدی پارسا

در بعضی سایتها ومحافل خاص شنیده شده ، آقای کروبی از سر پشیمانی توبه نامه نوشته است !



به گزارش جهان به نقل از  کلمه نیوز این خبربا وجودیکه هنوزاز سوی مسئولین تائید نشده است ولی بگفته ناظران سیاسی دوراز انتظارنمی باشد چرا که بسیاری از کسانی که اخیرا وقبل از بازداشت خانگی با آقای کروبی ملاقات کرده اند ، اذعان داشتند ، رفتار تردید آمیز و مثبتی از ایشان ملاحظه نموده اند ، بگفته این افراد که خواستند نامشان برده نشود ، آقای کروبی در شرایطی قرار دارد که با رجوع به رفتار وگفتار نسنجیده اش می تواند بر نفس خود و وسوسه های خناسان فائق آمده وراه صحیح را پیدا نماید .
خبرنگار کلمه نیوز می افزاید ، این خبر موج نگرانی وناامیدی را در ضد انقلاب بوجود آورده است و سردر گمی در آنها مشهود می باشد.

پیوندهای روزانه