می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
شنبه 7 اسفند 1389برچسب:, :: 23:19 :: نويسنده : مهدی پارسا

سرپرست باشگاه صبای قم گفت:« تا اعلام نظر مقامات قضایی درباره نیکبخت، تصمیمی نخواهیم گرفت.»



برنا: سید علی زاهدی سرپرست باشگاه صبای قم در این خصوص گفت:« پرونده علیرضای نیکبخت واحدی بازیکن تیم صبا در دست رسیدگی توسط مقامات قضایی است. قرار است به مساله این بازیکن رسیدگی شود و تا پیش از اعلام رای توسط آنها، ما هیچ اظهار نظری نخواهیم کرد.»

شنبه 7 اسفند 1389برچسب:, :: 23:16 :: نويسنده : مهدی پارسا

از میان این سه برادر ، کمتر نامی از علی باکری برده می شود و تا کنون تصویری هم از او منتشر نشده است. او بزرگ ترین فرزند ارشد خانواده باکری بود و برادران کوچک ترش ، تحت تاثیر مبارزات او بود که پای در مسیر مجاهده و ایثار گذاشتند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، گرچه برادران باکری را باید افتخار آذربایجاند دانست اما بی شک آنان ستارگان درخشان تاریخ تشیع هستند . این سه برادر ، بدون هر گونه تعلقات قومی ، قبیله ای و گروهی و گروهکی ، تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و به عشق حضرت حیدر (صلوات الله علیه) پای در میادین خون و آتش گذاشتند ، در حالی که از همان گام نخستین یقین داشتند عاقبتی جز شهادت در پیش رو ندارند. از میان این سه برادر ، کمتر نامی از علی باکری برده می شود و تا کنون تصویری هم از او منتشر نشده است. او بزرگ ترین فرزند ارشد خانواده باکری بود و برادران کوچک ترش ، تحت تاثیر مبارزات او بود که پای در مسیر مجاهده و ایثار گذاشتند. همزمان با سالگرد شهادت مهدی و حمید باکری ، برای نخستین بار تصویری از شهید علی باکری را منتشر می شود

.

و اما حکایت علی باکری:

*علی باکری به سال 1322 در شهرستان میاندوآب متولد شد. به سال ۱۳۴۱ با رتبه ۱ در مهندسی شیمی دانشکده فنی دانشگاه تهران به تحصیل مشغول گردید و در سال ۱۳۴۵ با رتبه اول از دانشگاه فارغ التحصیل شده و بلافاصله پس از آن به تدریس در دانشگاه پرداخت. در همین سال به مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی روی آورد و برای دیدن آموزش های کافی و قاچاق اسلحه به داخل کشور ، چندین بار به لبنان سفر کرد. علی در شهریور ۱۳۵۰ به دام ساواک افتاد و پس از شکنجه های فراوان در بی دادگاه نظامی پهلوی به اعدام محکوم و در ۳۰ فروردین ۱۳۵۱ حکمش اجرا شد. پیکر او در قطعه 33 بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

حکایت دو برادر دیگر نیز این چنین است:

*مهدی باکری به سال ۱۳۳۳ در شهرستان میاندوآب متولد شد.پس از اخذ دیپلم ، در رشته مهندسی مکانیک ادامه تحصیل داد. با پیروزی انقلاب اسلامی ، مهدی باکری نقش مهمی در تاسیس و سازماندهی سپاه در آذربایجان غربی ایفا کرد. او موفق شد با تکیه بر خصوصیات اخلاقی بی نظیرش ، از آذری زبانان مناطق شمال غرب کشور ، لشکری یک دست و خط شکن تشکیل دهد و فرماندهی آن را در عملیات های متعددی بر عهده بگیرد. مهندس مهدی باکری سرانجام به تاریخ 25 اسفند سال 1363( 12 سال پس از برادرش) در عملیات بدر به شهادت رسید. پیکر مهدی باکری ، هنگام انتقال به عقبه ، بر اثر اصابت موشک تکه تکه شد و به دست نیامد.

*حمید باکری به سال ۱۳۳۴ در شهرستان ارومیه متولد شد. حمید در سال 1355 ظاهراُ به عنوان تحصیل به خارج از کشور سفر کرد ، ابتداء به ترکیه و از ترکیه جهت گذراندن دوره چریکی عازم سوریه شد و بعد به آلمان رفته و در دانشگاه اسم نویسی نمود اما با هجرت امام خمینی به پاریس ، حمید نیز درش را رها کرد و گام در مسیری گذاشت که انتهای آن به منطقه طلائیه می رسید. حمید باکری در پنجم اسفند 1362 در عملیات خیبر (منطقه طلائیه) در جریان نبردی سخت با ارتش متجاوز بعثی ، شربت شهادت نوشید. همرزمانش قصد داشتند پیکر او را که قائم مقام فرماندهی لشکر 31 عاشورا به عقبه بازگردانند اما فرمانده لشکر ، شهید حمید باکری امر کرد ، تنها زمانی می توانید حمید را بیاورید که جسد بقیه بچه ها هم برگردانده شود. به این ترتیب تا امروز حمید باکری هم مزاری ندارد.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور گفت: نيروي انتظامي با مزاحمان و حادثه‌آفرينان چهارشنبه آخر سال برخورد جدي خواهد كرد و اين افراد تا پايان تعطيلات نوروز مهمان ما خواهند بود.



احمدرضا رادان در حاشيه جلسه 126 ستاد مبارزه با مواد مخدر كه صبح امروز در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در افق برنامه پنجم توسعه نگراني مردم در بحث سوءمصرف مواد مخدر وجود دارد كه در جلسه امروز وظايف مختلف سازمانها در اين زمينه ديده شد.

وي با بيان اينكه امروز در بحث مبارزه كلان با مواد مخدر گامهاي اساسي برداشته شده افزود: امروز انواع مواد مخدر كه در نوع خود كم سابقه است وجود دارد و اگر چه نسبت به سال گذشته كاهش وجود داشته است اما نگراني مردم در خصوص مصرف خرد و توزيع خرد مواد مخدر احساس مي‌شود.

رادان تصريح كرد: درست است كه در سازمان زندانها وضعيت نگهداري معتادان كم است اما بايد مكانهايي غير از زندان طراحي و ايجاد شود.

رادان يادآور شد: در بحث چهارشنبه‌ آخر سال كه مردم اصرار دارند آن را به صورت مراسمي برگزار كنند توصيه مي‌شود بزرگترها در كنار كوچكترها قرار گيرند تا خطرها كمتر شود و سزاوار نيست براي يك شب سال‌ها پشيماني ايجاد شود.

وي يادآور شد: در اين روز با متخلفان به صورت جدي برخورد مي‌شود و به صورت محله‌محور برنامه‌هاي چهارشنبه‌سوري اجرا خواهد شد و افرادي كه در چهارشنبه آخر سال مزاحمت يا حادثه‌آفريني كنند با هماهنگي قوه قضاييه تا پايان تعطيلات مهمان ما هستند.

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كشور خاطرنشان كرد: در ابتداي چهارشنبه آخر سال ساختن مواد دستي خطرناك و تلفات حاصل از آن وجود دارد و در طول اين روز استفاده از اين مواد و صدمات جبران‌ناپذير حاصل از آن وجود دارد كه برخورد نيروي انتظامي با مزاحمان جدي خواهد بود.

شنبه 7 اسفند 1389برچسب:, :: 23:11 :: نويسنده : مهدی پارسا

عبادی با این جملات اظهاراتی را که درباره برنامه فتنه گران و حامیان خارجی آنان برای سوءاستفاده از هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده است، تایید و به نوعی اذعان کرد که او و جریان متبوعش درصدد ایجاد ناآرامی پس از تورم احتمالی هدفمند کردن یارانه ها بوده اند.

به گزارش شبکه ایران، در شرایطی که ادعاهای مختلفی از سوی محافل سیاسی و رسانه های جریان آشوب های اسرائیلی، درباره بی ارتباط بودن اقدامات آنان با مراکز تصمیم گیری در خارج از کشور مطرح می شود، شیرین عبادی از فعالان مخالف ایران در سخنانی پشت پرده این ادعاها را روشن تر کرد.
وی که یکی از وکلای فرقه غیرقانونی بهائیان است، در گفت وگو با دویچه وله به تبرئه موکلان خود پرداخت و در عین حال ادعاهای جریان متبوعش را هم زیر سوال برد.
عبادی در سخنانش پس از اذعان به اینکه "برای بهائی ها هرگونه دخالت در امور سیاسی ممنوع است"، در توجیه حضور اعضای این فرقه غیرقانونی در آشوب ناکام 25 بهمن، گفت: توجه داشته باشید که سیاست به معنای وسیع کلمه با زندگی روزمره‌ی همه‌ی شهروندان عجین است.
وی سپس به افشای طرح های سوخته فتنه گران پس از اجرای هدفمندی یارانه ها پرداخت و عنوان کرد: وقتی قیمت گاز چهار برابر می‌شود و یا میزان بهای ارزاق عمومی به شدت گران می‌شود، حتی مردمی که سیاسی نیستند نیز درصدد اعتراض برمی‌آیند.

به نظر می رسد اشاره عبادی به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت برخی کالاهاست.



وی با این جملات اظهاراتی را که درباره برنامه فتنه گران و حامیان خارجی آنان برای سوءاستفاده از هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده است، تایید و به نوعی اذعان کرد که او و جریان متبوعش درصدد ایجاد ناآرامی پس از تورم احتمالی هدفمند کردن یارانه ها بوده اند.
البته تدابیر مختلف دولت و همراهی همه جانبه مردم آغاز بسیار خوبی را برای هدفمندی یارانه رقم زد و برنامه ریزی های محافل خارج نشین و فتنه گران را برای بهره برداری از تبعات اجرای این طرح و ایجاد ناآرامی بر باد داد؛ برنامه ریزی هایی که شیرین عبادی امروز نسخه سوخته آن ها را افشا کرد.
اما نکته دیگری که خانم عبادی به طور ناخواسته آن را زیر سوال برد، ادعاهای جریان آشوب طلب اسرائیلی درباره هدف از ایجاد آشوب 25 بهمن بود.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی در بیانیه خود ادعای "حمایت از مردم مصر و تونس" را برای آشوب این روز مطرح کرده بودند. از سوی دیگر برخی فعالان جریان آشوب هدف خود را اعلام حیات جریان اپوزیسیون سیاسی و مخالفت با جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند.
اما عبادی در سخنانش ادعای جریان آشوب طلب را رد و در عین حال عنوان کرده است که آشوب اسرائیلی روز 25 بهمن اقتصادی بوده است و هدف آشوب طلبان رسیدن به قدرت نبوده "بلکه هدف این است که چرا این شرایط به‌وجود آمده و حکومت باید شرایط را عوض کند."
هرچند ادعای شیرین عبادی از سوی بخشی از فتنه گران قابل قوبل نیست اما می تواند پشت پرده برخی برنامه ریزی های خارج از کشور و آشفتگی پردامنه در جریان آشوب طلب را روشن کند.

وی که چندی پیش 5 عضو معدوم گروهک های تروریستی پژاک و تندر را «زندانی سیاسی» جا زده و از آنان حمایت کرده بود، چند روز پیش هم این موضوع را که عوامل ترور شهید صانع ژاله در روز 25 بهمن عضو گروهک منافقین بوده‌اند، رد کرد.

عبادی که از سوی محافل بیگانه "فعال حقوق بشر" نامیده می شود، پیش از این نیز به توجیه اقدامات گروهک تروریستی منافقین و حمایت از فرقه غیرقانونی بهائیان پرداخته بود.

دو عضو مجلس خبرگان رهبری خبر نقل شده در برخی رسانه ها در مورد توصیه رهبر معظم انقلاب به آقای هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست مجلس خبرگان را تکذیب کردند.

رهبر انقلاب نظری در رد یا تایید هیچ فردی برای کاندیداتوری ریاست خبرگان ارائه نفرمود‌ه‌اند 

به گزارش شبکه ایران،‌ آیت‌الله اکبر قره‌باغی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتخابات آتی هیئت رئیسه خبرگان رهبری، گفت: برخی‌ها اظهاراتی را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند که مقام معظم رهبری تکلیف فرمودند فردی مجدداً برای ریاست خبرگان کاندیدا شود در حالی که این موضوع کاملاً کذب است.

وی افزود: تاکنون رهبر معظم انقلاب اسلامی در نفی یا اثبات فرد خاصی برای ریاست خبرگان اظهار نطری نداشته‌اند و کلاً حضرت آقا در این امور وارد نمی‌شوند.

قره‌باغی از تلاش‌های رسانه‌‌ای برای انتخابات آتی خبرگان رهبری انتقاد کرد و گفت: این نمایندگان مردم هستند که رئیس آتی مجلس خبرگان را انتخاب خواهند کرد.

رهبر انقلاب نظری در رد یا تایید هیچ فردی برای کاندیداتوری ریاست خبرگان ارائه نفرمود‌ه‌اند

آیت‌الله عبدالنبی نمازی، عضو مجلس خبرگان رهبری هم درباره انتخابات آتی هیئت رئیسه خبرگان رهبری، اظهار داشت: این خبر که مقام معظم رهبری به آقای هاشمی تکلیف کرده‌اند کاندیدای ریاست خبرگان شود، تنها یک شانتاژ رسانه‌ای است چرا که حضرت آقا درباره رد یا تائید هیچ فردی نظری نفرموده‌اند.

وی افزود: اصولا مقام معظم رهبری در انتخابات مجلس خبرگان دخالت نمی‌فرمایند؛ بنابراین آقایان شانتاژ آفرینی نکنند چراکه رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری در اجلاس خبرگان انتخاب خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از توافق اکثریت نمایندگان خبرگان در عدم رای به هاشمی رفسنجانی خبر داد و گفت: حضرات آیات، مهدوی کنی، مصباح یزدی، محمدیزدی و جنتی چهار نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست مجلس خبرگان رهبری هستند.

سایت آفتاب نیوز نوشت:

رئیس بنیاد گفت‌وگوی تمدن‌ها در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه و روحانیون گفت: چرا باید موسوی و کروبی و همسرانشان که سابقه درخشان در انقلاب و جمهوری اسلامی دارند و در دلبستگی شان به اصل انقلاب و نظام تردیدی نیست دچار حصر و محدودیت شوند و بی‌مهابا به انواع تهمت‌ها متهم شوند.



او که بار دیگر خواستار آزادی زندانیان می​شد، ادعا کرد که ارتباط موسوی و کروبی و نخبگان دیگر با مردم و جوانان، خود سبب مهار شدن غلیان‌ها و جلوگیری از سوء‌استفاده کسانی خواهد شد که می‌خواهند اعتراض‌ها را متوجه اصل نظام کنند.

خاتمی همچنین حرکت‌های مردمی اخیر را غلیان خشمی فروخورده علیه خودکامگی و استبداد دانست که سوزناک ترین درد تاریخی است و در ادامه افزود: این حرکت‌ها در جهت آزادی و رفع تحقیر ملت‌ها توسط مستبدان و استعمارگران و نشانه رشد انسان امروز که جز به تأمین حاکمیت بر سرنوشت خود تن نمی‌دهد.

وی افزود: درست است که وابستگی به بیگانه، هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی، رواج ظلم و تبعیض و برباد رفتن منابع طبیعی این کشورها همگی انگیزه‌هایی برای این قیام‌ها و عواملی برای فهم درست این حرکت‌‌ها است ولی نباید از یک علت بزرگ که وجه مشترک این قیام‌های متعدد است غافل ماند و آن اینکه در همه این کشورها وجه غالب، وجود حکومت‌های خودکامه‌ای بوده است که دست در دست بیگانه با زور و سرنیزه و سرکوب و ایجاد فضای رعب و مشت آهنین بر مردم حکومت کرده‌اند.

صراط - سازنده آثار سینمایی غیراخلاقی، وابسته فرهنگی پنتاگون در افغانستان و مشاور میرحسین موسوی به دیوانه بودن خودش اعتراف کرد!

محسن مخملباف، طی مصاحبه ای با یک شبکه سلطنت طلب، از بیماری‏ روانی اش که در اثر اقتدار جهانی ولی فقیه و آرزوهای بر باد رفته اپوزیسیون، بوجود آمده، گلایه کرد.
 


این کارگردان فیلم های ضداخلاقی، در تماس تلفنی با یک شبکه سلطنت طلب، به بیماری روانی خود که سال ها از آن رنج می برد اشاره کرد و گفت: «سال ها پیش من مریض شده و به دکتر رفتم. دکتر هر چه بررسی کرد، نفهمید که مشکل من چیست».

به گزارش صراط نیوز وی افزود: «عاقبت، دکتر به من گفت که تو چه آرزویی داری؟! و من گفتم آرزویم این است که آقای خامنه ای از قدرت کنار برود و معلوم شد که علت مریضی های من این آرزوی برآورده نشده بوده است!».

وی در ادامه اذعان کرد که اپوزیسیون جمهوری اسلامی پشت سدّ ولایت فقیه، گرفتار شده اند.

مخلباف، ادامه داد: «ولی فقیه عمود خیمه نظام اسلامی است و ما تا این عمود را نیندازیم، قادر به پایین کشیدن خیمه‏ی نظام نخواهیم بود».

جمعه 6 اسفند 1389برچسب:, :: 2:7 :: نويسنده : مهدی پارسا

وي به معضل بيكاري در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: برابر مشاهده عيني و نظر كارشناسان از سال ۴۲ آب درياچه اروميه رو به كاهش بوده و در حال حاضر در مرحله احتضار است و نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد كه اولين خطر عدم توجه به اين موضوع، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد. 

نماينده مردم اروميه گفت: اولين خطر عدم توجه به خشك‌سالي درياچه اروميه، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد.

به گزارش فارس، سيد سلمان ذاكر نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي امروز چهارشنبه طي نطق ميان دستور در صحن علني مجلس با بيان اينكه امكانات و حقوق مردم در دست كارمندان و مسئولين است، اظهار داشت: مانند نظارت انتظامي بر رفتار قضات، بايد براي نظارت كارمندان و مسئولين كشور دادسراي انتظامي تشكيل شود زيرا پس از گذشت ۳۲ سال از انقلاب هنوز تكريم ارباب رجوع در اداره‌ها جا نيفتاده است، قدرت براي حل مشكل است نه براي ايجاد مشكل، قدرت براي تكريم است نه براي تحقير و قدرت براي تعديل است نه براي تبعيض.

وي افزود: وحدت بدون محور نمي‌شود بلكه پراكندگي، دلهره، انفصال و شكافته شدن را در پي دارد و به خاطر همين بايد ريسماني باشد تا انساني را از گمراهي و تفرقه نجات دهد و همه مي‌دانيم كه ريسمان نجات ما اسلام، قرآن واهل بيت و ولايت مستمر فقيه است و هر كسي كه از اين مسير غافل شود، مجازات او انحراف و طغيان بر عليه حق و منافع مردم و در نهايت بر حكومت اسلامي خواهد بود.

ذاكر ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۰ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه و اصل ۴۸ قانون اساسي ۲ درصد از اعتبارات بودجه عمومي دولت بايد هزينه مناطق كمتر توسعه يافته شود و فاصله استان‌ها را در بخش‌هاي اقتصادي و زيربنايي و امنيتي ۱۰ درصد در هر سال كاهش دهد.

نماينده مردم اروميه با بيان اينكه اگر تقسيم بودجه سال ۹۰ برخلاف منافع مناطق كمتر توسعه يافته باشد، برخورد قانوني خواهيم كرد، گفت: عقب‌ماندگي مزمن تاريخي اروميه و صدمه در سايه دفاع از نظام و ايجاد امنيت در اين استان پرواضح است.

وي به معضل بيكاري در اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: برابر مشاهده عيني و نظر كارشناسان از سال ۴۲ آب درياچه اروميه رو به كاهش بوده و در حال حاضر در مرحله احتضار است و نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد كه اولين خطر عدم توجه به اين موضوع، انفجار بمب ۸ ميليارد تني نمك درياچه اروميه توسط بادهاي فصلي خواهد بودكه جان ۱۵ ميليون نفر را تهديد كرده و قطب كشاورزي استان‌ها را از بين مي‌برد.

ذاكر خطاب به مسوولين كشور گفت: با بي‌توجهي به اين امر فرصت‌ها را از دست مي‌دهيم و خود را مورد مذمت تاريخ و نسل‌هاي آينده قرار مي‌دهيم، از مسولان مي‌خواهم به داد درياچه اروميه برسند و با تخصيص منابع ويژه هم درياچه اروميه و هم خودتان را نجات دهيد.

جمعه 6 اسفند 1389برچسب:, :: 2:3 :: نويسنده : مهدی پارسا

سوره حاقه شصت و نهمین سوره قرآن کریم مکی است و 52 آیه دارد. در فضلیت خواندن این سوره روایات زیر نقل شده است:
 

سوره حاقه را زیاد بخوانید زیرا قرائت آن در نمازهای واجب و مستحب از نشانه های ایمان به خدا و رسول اوست، این سوره درباره امیرالمومنین علی علیه السلام و معاویه نازل شده است دین قاری سوره، از او سلب نخواهد شد تا اینکه خداوند را دیدار کند. 


رسول خدا درباره این سوره فرموده اند:
*هر کس سوره حاقه را قرائت نماید خداوند در حسابرسی او آسانگیری می کند.(1)
*هر که یازده آیه از سوره حاقه را بخواند خدای تعالی او را از فتنه دجّال نگاه می دارد و اگر همه سوره را بخواند موجب نورانی شدن او از سر تا پا می شود.(2)

*اگر سوره حاقه را بنویسند و زن باردار آن را به همراه خود داشته باشد فرزندی که در شکم دارد به اذن خداوند حفظ می شود و اگر آن را بنویسند پس از شستن آب آن را به طفل شیرخوار بدهند تا بنوشد آن طفل دارای حافظه و هوش بسیار می شود...(3)

امام صادق علیه السلام درباره این سوره فرموده اند:
*سوره حاقه را زیاد بخوانید زیرا قرائت آن در نمازهای واجب و مستحب از نشانه های ایمان به خدا و رسول اوست، این سوره درباره امیرالمومنین علی علیه السلام و معاویه نازل شده است دین قاری سوره، از او سلب نخواهد شد تا اینکه خداوند را دیدار کند.(4)

*اگر کودکی از آب نوشته شده سوره حاقه بنوشد بسیار باهوش می شود و خداوند او را به سلامت می دارد و به بهترین شکل رشد و نمو می کند. (5)

پی نوشت ها:

(1) مجمع البیان، ج10، ص102
(2) روض الجنان و روح الجنان، ج19، ص373
(3) فسیرالبرهان، ج5، ص467
(4) ثواب الاعمال، ص119
(5) تفسیرالبرهان، ج5، ص467
/

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان با بیان اینکه مشاهده شده است که در قشم برخی از چینی‌ها با تغییر هویت خود اقدام به ازدواج با دختران ایرانی می‌کنند، نسبت به گسترش این پدیده هشدار داد.

به گزارش فارس ، مهین زارع در جمع مدیران با اشاره به اهمیت ازدواج و نقش آن در تکامل جوانان، اظهار داشت: امروزه و طی سال‌های اخیر این مقوله در کشور بعضا دچار تحولاتی شده است که در این راه همواره شاهد فراز و نشیب‌هایی هستیم.

وی افزود: دین مبین اسلام دستورات متعدد و سفارشات متنوعی را در مورد ازدواج و اهمیت آن به مسلمانان سفارش کرده و در همین راستا است که تا می‌توانیم باید جامعه را در راستای ازدواج آگاهانه، آسان و به موقع راهنمایی کنیم.

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه این سازمان به همراه تشکل‌های مردم نهاد طی سال‌جاری برنامه‌های متعددی را در راستای ترغیب هر چه بیشتر جوانان به ازدواج و پایداری ازدواج‌ها اجرایی کرده، اضافه کرد: امید است با توجه بیشتر در برنامه‌های کلان به سازمان‌های مردم نهاد شاهد حصول نتایج هر چه بهتر در این راستا باشیم.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علل ناپایداری برخی از ازدواج‌ها و افزایش آمار طلاق در استان یادآور شد: علل متعددی به عنوان عوامل طلاق و جدایی زوجین در سال‌های اولیه زندگی تاکنون احصا شده که در این میان باید با رصد و سنجش دلایل نسبت به تقلیل و ارائه راه حل‌ها کوشا باشیم.

این مسئول با اشاره به پدیده ازدواج‌های غیرقانونی ادامه داد: در سال‌های گذشته مشاهده می‌شد که برخی از اتباع خارجه و به ویژه افاغنه غیرمجاز اقدام به ازدواج با اتباع ایرانی می‌کردند که حاصل این امر در بعد قابل توجهی گسترش زنان و کودکان بی‌سرپرست است.

معاون سازمان ملی جوانان هرمزگان با بیان اینکه در پی اطلاع‌رسانی و ارتقای درک جامعه از تبعات نامطلوب ازدواج‌های غیرقانونی با اتباع غیرمجاز افاغنه شاهد فروکش کردن این نوع ازدواج‌ها طی سال‌های اخیر در استان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود نسبت به تغییر هویت برخی از اتباع چینی برای ازدواج با دختران ایرانی در قشم هشدار داد و افزود: اتباعی از کشور چین در قشم حضور دارند که با تغییر هویت خود با دختران ایرانی ازدواج می‌کنند که به نظر می‌آید باید در این بخش پیشگیری‌های لازم به عمل آید چرا که در صورت گسترش این پدیده باید شاهد تولد فرزندان بی‌هویت و بی‌سرپرست در اینگونه مناطق باشیم.

زارع اضافه کرد: ارتباط حوزه اجتماعی سازمان ملی جوانان را که نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود گزارش‌هایی مبنی بر این وجود دارد که جوانان و کودکانی هستند که به دلیل عدم مشخص بودن هویتشان نمی‌توانند در مراکز آموزشی و سوادآموزی حضور یابند.

جمعه 6 اسفند 1389برچسب:, :: 1:55 :: نويسنده : مهدی پارسا

آخرين خبرهاي رسيده از ليبي حكايت از آن دارد كه پسر كوچك معمر قذافي ديكتاتور ليبي با اعلام برائت از پدر خود به انقلابي‌هاي شرق ليبي پيوسته است.

به گزارش رجانيوز به نقل از العالم، خبرهاي رسيده از ليبي عنوان مي‌كند كه "سيف العرب " كوچكترين پسر قذافي با اعلام برائت از جنايات پدر خود از او روي گردان شده و به انقلابي‌هاي شرق ليبي پيوسته است.

بر اساس گزارش‌ها سيف العرب از سوي قذافي به شهر انقلابي بنغازي فرستاده شده بود تا مردم آن جا را سركوب كند، اما بر پدر خود شوريده و به انقلابي‌ها پيوسته است.

سيف العرب تاكيد كرده پدرش يا خودكشي يا به آمريكاي لاتين فرار مي‌‌كند.

پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, :: 12:23 :: نويسنده : مهدی پارسا
با اشاره به پيشرفت هسته‌اي ايران؛
باراك: ايراني‌ها اصلا نااميد نمي‌شوند
 
 

خبرگزاري فارس: وزير جنگ رژيم صهيونيستي با اشاره ضمني به كارشكني‌ها در پيشرفت برنامه هسته‌اي تاكيد كرد كه با اين همه ايران مشكلات را يكي يكي كنار مي‌زند و اصلا نااميد نمي‌شود.

به گزارش فارس، «ايهود باراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي اعلام كرد، مشكلاتي كه ايران در مسير برنامه هسته‌اي خود با آن روبه‌روست با انگيزه بالا از سر راه برمي‌دارد.

وزير جنگ رژيم صهيونيستي به سي‌ان‌ان گفت: ايران در از بين بردن مشكلات همچنان به پيش مي‌رود و هنوز با انگيزه كافي به پيشرفت خود ادامه مي‌دهد تا سرانجام موفق شود.

ايهود باراك افزود: روشن است كه آنان (ايراني‌ها) در اين خصوص (برنامه هسته‌اي) با كندي و تاخير روبه‌رو شدند و الان با سرعت كمتري اين راه را ادامه مي‌دهند ولي آنچه خسته‌كننده است اين است كه ايراني‌ها پيشرفت خود را ادامه مي‌دهند. آنان كم كم همه مشكلات را از سر راه برمي‌دارند. ايراني‌ها اصلا نااميد نمي‌شوند.

در عين حال وزير جنگ رژيم صهيونيستي مدعي شد كه ايران تا يك سال آينده اين قدرت را دارد كه سلاح اتمي توليد كند. اين در حالي است كه مئير داگان رئيس سابق موساد در آخرين گزارش كاري خود تاكيد كرد كه اگر فشارهاي بين‌المللي از ايران برداشته شود و اگر ايران هم قصد توليد سلاح اتمي را داشته باشد، اين اتفاق تا سال 2015 اين امكان را نخواهد داشت.

پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, :: 1:42 :: نويسنده : مهدی پارسا

متولدین فروردین : آهن

فلز زندگی متولدین فروردین آهن است که 9 برابر دیگران به آنها قدرت می دهد و شانس و موفقیت آنها را در زندگی نه برابر می کند . انرژی و اشتیاق روانی انها می تواند همچون مشعل فروزانی ٬ راه را برای دستیابی به آرمان های بزرگی که در سر می پرورانند روشن نماید. آنها پیشگامانی هستند که همواره دیگران را به سمت هدفی نایافتنی هدایت می نمایند.متولدین فروردین کمتر به دنبال اندوختن ثروت هستند.ولی اگر شروع به مال اندوزی کنند با چنان سرعتی پیش می روند که وقت نمی کنند بایستند و پول ها را بشمرند. در زمینه پول ٬ زمان و حتی لباس خود بسیار دست و دلبازانه عمل می کنند و هر قدر هم فقیر باشند همیشه چیزی برای بخشیدن دارند. آنها اعتقاد دارند که وقتی به دیگران کمک می کنند نه فقط خرسند می شوند بلکه این عمل آنها باعث می شود که دیگران هم متقابلا کاری برای آنها انجام دهند. ......

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, :: 1:29 :: نويسنده : مهدی پارسا

 «عجیب ترین نام های ایرانی» کوششی است از خلاصه ی تحقیقات مرکز آمار ایران در خصوص نام های نامتعارف و عجیب و غریب ایرانیان. آنچه که در این نوشتار کوتاه بدان پرداخته می شود، نگاهی مصداقی دارد به ترکیب نام های مرد/زن و بازتاب های جالب آن.



ا- نام های در تضاد با جنسیت

تجزیه و تحلیل جنسیتی نام های نامتعارف نشان می دهد که ۷۰درصد نام هایی که متناسب با زنان است برای مردان و ۳۰درصد نام هایی که متعلق به مردان است برای زنان به کار گرفته شده است.

مصادیق نام ها:
مهین رضا، زن، زاهدان
سینا، زن، آمل
پری تک، مرد، میناب
ولی بانو، مرد، تهران
پریا، مرد، زابل
یاسمین خان، مرد، میانه

2- نام های جغرافیایی...

براي مشاهده اسامي كامل بروي ادامه متن كليك كنيد



ادامه مطلب ...
روايت آيت‌الله بهجت از حيات امام موسي صدر
 

خبرگزاري فارس: آيت‌الله بهجت، امام صدر را ذخيره الهي روي زمين خوانده بود كه در تحولات آينده منطقه‌اي تأثير گذار است.

محمد علي مهتدي كارشناس مسائل خاورميانه در نشست خبري بررسي آخرين وضعيت امام موسي صدر با اشاره به وجود شواهد فراوان مبني بر زنده بودن امام صدر، گفت: در ديداري كه چند سال پيش با آيت‌الله بهجت داشتم، از وي در خصوص سرنوشت امام صدر سؤال كردم كه وي پاسخ داد، او زنده است.
وي افزود: آيت‌الله بهجت تأكيد كرد كه حوادثي در آينده رخ مي‌دهد كه امام موسي صدر بازخواهد گشت و يادآور شد كه وي ذخيره الهي است و خداوند خواسته كه زماني بازگردد و نقش مهمي را در منطقه ايفا كند.
 

چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, :: 15:5 :: نويسنده : مهدی پارسا
لبنان به هواپيماي خانواده قذافي اجازه فرود نداد

خبرگزاري فارس: دقايقي قبل فرودگاه بيروت با رد درخواست هواپيماي خانوادگي معمر قذافي به اين هواپيما اجازه فرود نداد.

به گزارش مانيتورينگ فارس، منابع خبري اعلام كردند كه لبنان به هواپيماي خصوصي قذافي اجاز فرود نداده است.

بنا بر گزارش‌ها اين هواپيما از پايگاه نظامي در طرابلس بلند شده است و خانواده قذافي در آن بوده‌اند تا به جاي امني منتقل شوند.

همچنين سازمان‌هاي حقوق بشر در ليبي تعداد كشته شدگان در درگيري بين مردم و مزدوران رژيم قذافي را 500 نفر اعلام كرد.

"مصطفي عبد الجليل " وزير دادگستري سابق ليبي در گفت‌وگو تلفني با اشاره به اظهارت شب گذشته معمر قذافي تاكيد كرد كه اظهارات وي مانند دست و پاز زدن فردي سر بريده است.

از جهتي محمد شمامي از فعالان سياسي در ليبي تاكيد كرد كه قذافي به دنبال جدايي بين شرق و غرب ليبي است.

همچنين موسسات حقوق بشري در ليبي خواستار تحقيق درباره حوادث ليبي و مجازات قذافي شدند.

همچنين شركت نفتي توتال نيز همزمان با بحران در ليبي كاركنان خود را از اين كشور خارج خواهد كرد.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 23:54 :: نويسنده : مهدی پارسا

شبکه ایران _ بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده نشان از تغییراتی در میزان مالیات حقوق بگیران است. براساس موارد تصویب شده از سوی دولت در این لایحه حقوق و دستمزد زیر 483 هزار تومان در سال آینده معاف از پرداخت مالیات است.

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 23:40 :: نويسنده : مهدی پارسا

پلیس امر به معروف‌ وهابی طی روزهای اخیر به بازداشت این جوانان اقدام کرده است.

بسیاری از شیعیان بحرین، کویت، عراق و عربستان، قسمت بیست‌ویکم از سریال «مختارنامه» داوود میرباقری را تاثیر‌گذار‌ترین قسمت پخش شده‌ی این سریال از آغاز تاکنون برشمردند.



بحرینی‌ها با زمزمه‌ «یاعباس» و همراه با دیدگان اشکبار و یاد شهیدان به تماشای مقدمه‌ خروج و قیام مختار نشستند. در حالی ‌که فضای عمومی بحرین در اندوه شهدای میدان مروارید عزادار است.

شامگاه جمعه در بحرین، شعیان علی مرتضی برای مظلومیت 1400 ساله‌ی شیعه با نوای «یالثارات‌الحسین مختارنامه» هم‌آهنگ شدند. «مختارنامه» شب گذشته روضه‌ی مظلومیت شیعه را از دشت کربلا با شهدای میدان مروارید بحرین را خواند تا آسمان این جزیره‌ی جنوبی خلیج‌فارس شاهد خشم و غیرت محبان اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

این گزارش حاکی است، در عراق، کویت و مناطق شرقی عربستان نیز پخش تصاویر علقمه قمر بنی‌هاشم، علمدار کربلا و سقای تشنه‌لبان حضرت عباس‌بن علی ابوفاضل که سمبل رشادت‌های فاتح‌ خیبر و مظهر وفا و افتخار ام‌البنین و مباهات سید اوصیاء است، دریایی از تلاطم اشک‌های شعیان به همراه داشت؛ برای بسیاری از شیعیان این کشورها قسمت 21 «مختارنامه» روضه‌ی تاسوعای حسینی بود.

طی روزهای اخیر بی.بی.‌سی فارسی نیز به سریال «مختارنامه» پرداخت. کارشناس بی‌بی.سی در این برنامه مطالبی را درباره‌ی شخصیت مختار بیان کرد.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 15:31 :: نويسنده : مهدی پارسا

براي ديدن همه عكسها بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 11:7 :: نويسنده : مهدی پارسا

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بین کل مسئولان نظام و رهبر انقلاب یکی را انتخاب کنم، قطعا کسی جز مقام معظم رهبری نخواهد بود؛اگر چه به شرایط کنونی انتقاد های دارم و مشی دولت فعلی را نمی پسندم. 

به دنبال انتشار اخباری منتسب به صادق خرازی در برخی سایت های ضد انقلاب درباره رهبر انقلاب وی این موضوع را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال انتشار خبری به نقل از خرازی در سایت های ضد انقلاب صادق خرازی در حاشیه همایش بزرگداشتش در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه با هیچ رسانه ای در این زمینه گفت وگو نکرده ام، تاکید کرد: این اخبار را به شدت تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد بین کل مسئولان نظام و رهبر انقلاب یکی را انتخاب کنم، قطعا کسی جز مقام معظم رهبری نخواهد بود؛اگر چه به شرایط کنونی انتقاد های دارم و مشی دولت فعلی را نمی پسندم.

گفتنی است در روزهای گذشته برخی سایت های ضد انقلاب خارج از کشور با هدف تفرقه افکنی بین مسئولان کشور اخباری کذب را به نقل از صادق خزازی منتشر کردند.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 11:5 :: نويسنده : مهدی پارسا

شاهدان عيني در ليبي اعلام كردند كه اخباري در مورد فرار معمر قذافي، رهبر ليبي به يك كشور خارجي كه احتمالا ونزوئلا يا برزيل است، منتشر شده است.

منابع دولتي ونزوئلا وجود هرگونه توافق براي استقبال از معمر القذافي در ونزوئلا در پي انتشار اخباري مبني بر فرار وي به خارج از كشور را رد كردند.

به گزارش ایسنا شاهدان عيني در ليبي اعلام كردند كه اخباري در مورد فرار معمر قذافي، رهبر ليبي به يك كشور خارجي كه احتمالا ونزوئلا يا برزيل است، منتشر شده است.

اين اخبار در پي تسلط تظاهركنندگان بر اكثر شهرهاي ليبي و همچنين پيوستن برخي يگان‌هاي ارتش و اكثر قبايل كشور به تظاهر كنندگان منتشر شد.

خبرگزاري رويترز نيز گزارش داده است كه يگان دوم ارتش به مردم پيوسته و بنغازي از دست نيروهاي طرفدار معمر قذافي آزاد شده است.

شاهدان عيني در بنغازي اعلام كردند: تظاهركنندگان به نيروهاي امنيتي و مزدوران در داخل شهر بنغازي حمله كردند و نيروهاي امنيتي مقرشان را به تظاهر كنندگان تحويل دادند و آنها نيز سلاح‌هاي موجود در اين ساختمان را تصاحب كردند.

تظاهركنندگان و ساكنان شهر بنغازي كميته‌هاي مردمي براي محافظت از خود و اموالشان و نيز جمع آوري كمك‌هاي مردمي براي حمايت از تظاهر كنندگان تشكيل داده‌اند.

يكي از شاهدان عيني گفت، تظاهركنندگان تانكي كه آنها را هدف قرار داده بود نيز تصاحب كردند.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 11:2 :: نويسنده : مهدی پارسا

نماینده مردم تهران گفت: توصیه رئیس جمهور به مجلس مبنی بر اینکه بودجه سال 90تا پایان سال جاری تصویب شود بیجا است و ما هم به ایشان توصیه می کنیم که در سالهای آینده بودجه را زودتر تحویل دهند.



علی مطهری نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در بیان اینکه ارزیابی شما از زمانی که مجلس برای تصویب بودجه سال 90 نیاز دارد، چیست؟ گفت: به نظر من امکان بررسی بودجه تا پایان سال در مجلس ممکن نیست و تصور می کنم مجلس بودجه را به صورت دو دوازدهم تصویب کند و بقیه آن را برای سال بعد بگذارد.

وی در بیان اینکه در صورتی که نمایندگان مجلس بودجه را قبل از پایان سال تصویب کنند این به چه معناست گفت: اگر نمایندگان بخواهند بودجه را قبل از پایان سال تصویب کنند بدان معناست که نمایندگان صبح تا شب در جلسات فوق العاده و خارج از دستور طبیعی بررسی بودجه بنشینند و بودجه را بررسی و تصویب کنند که این بررسی نیز موجب می شود که از کیفیت کار کم شده و این موضوع اصلا به صلاح نیست.

مطهری اظهار داشت: به اعتقاد من مجلس باید به صورت طبیعی بودجه را تصویب کند تا دقت به کیفیت کار نیز پائین نیاید و به علاوه دولت هم یک بار تنبیه شود برای این که این کار را تکرار نکند و بداند زمانی که بودجه را دیگر به مجلس ارائه دهد، بودجه به صورت دو دوازدهم یا سه دوازدهم تصویب می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سئوال که آقای رئیس جمهور به نمایندگان مجلس توصیه کردند که بودجه را قبل از پایان سال تصویب کنند، گفت: توصیه احمدی نژاد بیجا است و ما هم به ایشان توصیه می کنیم که در سالهای آینده بودجه را زودتر تحویل بدهند.

وی با تاکید بر اینکه توصیه رئیس جمهور به مجلس برای تصویب سریع تر بودجه قبل از پایان سال بیجا است گفت: عذر دولت هم درباره اینکه برنامه تاخیر داشته است درست نیست چرا که برنامه پنجم آذرماه کارش تمام شده است و ماده های باقی مانده نیز تاثیر زیادی در تدوین بودجه نداشته است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: مجلس باید روال طبیعی خود را برای بودجه سال 90 در پیش بگیرد.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 11:0 :: نويسنده : مهدی پارسا

علی کروبی فرزند مهدی کروبی دستگیر شده است.

خبرنگار بولتن نیوز مطلع شد، وی به اتهام ارتباط با دستگاه های امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر شده است.

گفتنی است، مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری هستند که به رای ملت و قانون تمکین نکرده و با فتنه گری های خود هزینه های سنگینی را برای انقلاب و نظام ایجاد کردند و با انواع و اقسام تحریک ها و بیانیه های خود موجب اغتشاش و ناامنی در کشور شدند تا جایی که آمریکا، اسرائیل و تمام مخالفین نظام با سرمایه گذاری بر روی اقدامات آن ها سعی در براندازی نظام پایدار انقلاب اسلامی ایران داشتند که در این میان فرزندان کروبی نیز با مصاحبه ها و اظهار نظرهای خود و نيز حضور در عمده اغتشاشات و تجمعات تلاش های فروانی برای تحقق اهداف شوم سران فتنه انجام دادند.

شایان ذکر است، علی کروبی سال گذشته به دلیل مسائل مالی با شکایت شرکت ایرانسل به قوه قضائیه احضار شده بود.

ارتش سايبري ايران سايت صداي آمريكا و تمام سايت‌هاي زيرمجموعه اين سايت را هك كرد.



به گزارش فارس، ارتش سايبري ايران در پاسخ به دروغ‌پردازي‌هاي رسانه‌هاي حامي جريان فتنه، سايت صداي آمريكا و تمامي سايت‌هاي وابسته به اين سايت را هك كرده‌است.

صداي آمريكا وابسته به سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا است كه ارتش سايبري ايران آن را تصرف كرده‌است.

مخاطبان اين سايت جاسوسي پس از مراجعه به اين سايت با آرم ارتش سايبري ايران و جمله "ثابت كرده‌ايم كه مي‌توانيم " مواجه مي‌شوند.

علاوه بر آدرس اصلي صداي آمريكا، 95 سايت‌هاي وابسته به اين سايت نيز توسط ارتش سايبري ايران هك شده‌اند.

آلبوم جديد محسن چاووشي بنام حريص روانه بازار شد.

سه شنبه 3 اسفند 1389برچسب:, :: 1:39 :: نويسنده : مهدی پارسا

بازار واژه‌ای فارسی است که ریشه آن در زبان پهلوی بهاچار است به معنای مکان قیمت‌ها.بازار تنها محل مبادله کالا و محصولات نیست. بلکه مکانی برای معرفی آداب,فرهنگ ,سنت ها و روش های زندگی مردم نواحی مختلف جهان است.

بازارهای سنتی همواره بعنوان قسمتی از نمود فرهنگی هر قوم و ملتی مطرح بوده و هستند، بطوریکه به سادگی با مشاهده آنها می توان از گذشته های دور آنها اطلاعات مفیدی بدست آورد. در اینجا به معرفی چند نمونه از آنها میپردازیم.

 

بازار شناور تایلند

تایلند که به نام ونیز شرق شناخته میشود. این کشور به خاطر داشتن کانالها و راههای آبی متعدد به این نام شهرت یافته است.

بنابر این وجود بازارهای شناور در آن دور از ذهن به نظر نمی رسد.تایلند بازارهای شناوری دارد که بازار دمنوین سادواک Damnoen Saduak از معروف ترین آنها است. بازار دمنوین سادواک در ۱۰۹ کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد.

از آنجا که خاک اطراف کانال ها برای کشاورزی بسیار مناسب است کشاورزان در اطراف آنها به کار و فعالیت مشغول اند و مهمترین محصولی هم که در این بازارها به فروش می رسد محصولات کشاورزی است.

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد

 


 



ادامه مطلب ...

24 نکته استثنایی درباره اعتقادات غلط ایرانی ها در رانندگی!!

- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد

 

 

براي مشاهده متن كامل بروي ادامه مطلب كليك كنيد



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 21:30 :: نويسنده : مهدی پارسا

تماشاي سريال از شبكه ماهواره‌اي «فارسي وان»، باعث بروز اختلاف بين يك زوج جوان شد؛ تا جايي كه اين زوج با حضور در دادگاه خانواده، دادخواست طلاق توافقي دادند.

به گزارش ايسنا، زن جوان در حالي كه مقابل قاضي عموزادي رييس شعبه 268 دادگاه خانواده قرار گرفته بود، از علاقه‌اش به سريال‌هاي ماهواره‌اي گفت و مدعي شد: 20 روز قبل در حالي كه سرگرم تماشاي يكي از اين سريال‌ها بودم، همسرم از سر كار به خانه بازگشت. او بعد از عوض كردن لباس‌هايش به دستشويي رفت و درست زماني كه فيلم به جاي حساسش نزديك شده بود، مرا صدا زد و از من يك قالب صابون خواست تا دستهايش را بشويد. من كمي به درخواست همسرم بي‌توجهي كردم و همين مساله باعث شد او عصباني شود.

زن جوان ادامه داد: همسرم با عصبانيت مقابل تلويزيون قرار گرفت و از من خواست تا به او يك قالب صابون بدهم. من هم كه از رفتار همسرم ناراحت شده بودم، ديگر با او صحبت نكردم و همين اتفاق باعث شد تا در طول مدت كوتاهي چندين بار با هم مشكل پيدا كنيم و اختلاف‌مان شديدتر شود.

وي در ادامه اظهاراتش گفت: ما با هم در طول چند سال زندگي مشترك هيچ وقت مشكلي نداشتيم و با خوبي و خوشي رندگي مي‌كرديم ولي انگار سريال‌هاي ماهواره‌اي بهانه‌اي بود براي اينكه من و همسرم متوجه شويم با هم مشكل داريم و حالا چون تحمل اين شرايط برايمان ممكن نيست، مي‌خواهيم به صورت توافقي از يكديگر جدا شويم.

در ادامه جلسه دادگاه، مرد جوان نيز در پاسخ به سوال قاضي درباره دليل جدايي از همسرش گفت: من و همسرم با هم بر سر مسائل مختلف توافق نظر نداشتيم اما همديگر را تحمل مي‌كرديم. حالا متوجه شده‌ام كه همسرم به ديدن سريال‌هاي ماهواره‌اي بيشتر از نيازهاي من اهميت مي‌دهد، بنابراين جدايي درخواست دو طرفمان است و ما هر دو به اين نتيجه رسيده‌ايم.

قاضي عموزادي در ابتدا با توجه به اظهارات زوج جوان، آنها را براي ادامه زندگي تشويق كرد و از آنها خواست به مشاور مراجعه كنند اما زماني كه با پافشاري اين زوج جوان در اجراي حكم طلاق رو‌به‌رو شد، حكم به جدايي آنها داد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالي درباره نحوه تربيت فرزندانش، گفت: فرزندانم همانگونه كه مي‌خواستم بار آمدند و من از همه آنها رضايت دارم.

به گزارش فارس، پايگاه اطلاع رساني آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، فيلمي 58 دقيقه‌اي از زندگي خانوادگي هاشمي رفسنجاني منشر كرده است.

در بخشي از اين فيلم، هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سؤالي درباره تربيت فرزندانش، مي‌گويد: فرزندانم همانگونه كه مي‌خواستم بار آمده‌اند و من از همه آنها رضايت دارم.

وي همچنين ضمن تمجديد از همسر خود(عفت مرعشي) از كنايه‌هاي كساني كه آنها را خشك مقدس و ليبرال مي‌خواند، انتقاد مي‌كند و مي‌گويد: همسرم به من كمك مي‌كند، برخي جلسات كه من نمي‌توانم بروم ايشان (عفت مرعشي) مي‌رود.

هاشمي رفسنجاني درباره فيلم‌هاي تلويزيون نيز مي‌گويد: معمولا در دفترم تلويزيون روشن است اما كمتر وقت مي‌كنم فيلم ببينم. خانه كه هستم بچه‌ها سر و صدا مي‌كنند نمي‌گذارند فيلم‌ را به دقت ببينم مگر اينكه فيلمي آخر شب باشد؛ بايد در فيلم دقت كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال ديگري درباره كمك به همسرش در امور منزل، گفت: من بعضي وقت‌ها كمك مي‌كنم.

البته همسر هاشمي فوراً حرف وي را رد كرده و مي‌گويد كه ايشان نه قبلاً و نه الان كمك نمي‌كنند.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به همسرش به مزاح مي‌گويد: نه من كمك مي‌كنم؛ مثلاً من وقتي همسرم رخت مي‌شويد مي‌روم حياط و آفتاب مي‌گيرم.

لازم به توضيح است كه اين فيلم در پايگاه اطلاع رساني هاشمي رفسنجاني قابل مشاهده است.

دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:, :: 21:23 :: نويسنده : مهدی پارسا
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال:
درس جنگ نرم از سال 1990 در غرب تدريس مي‌شود

خبرگزاري فارس: رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال گفت: درس جنگ نرم از سال 1990 ميلادي در كشورهاي غربي در حال تدريس است تا سيطره آنها را بر ساير كشورها ممكن سازد.

حسن عباسي امروز در حاشيه نخستين نشست جنگ نرم منطقه‌اي كه در فرهنگسراي مهر شهر بومهن برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بومهن اظهار داشت: استراتژي مثل يك قطب‌نما مسير را نشان مي‌دهد و مشكل امروز مصر نيز نداشتن امام و رهبر است.
اين متفكر و انديشمند اسلامي با تاكيد بر لزوم آگاه‌سازي عمومي گفت: سربازي جنگ نرم و محشور شدن با شهدا بايد افتخار بزرگي براي ما باشد.
عباسي با اشاره به قيام 10 كشور عربي افزود: امروز در كشور مراكش نيز شاهد قيام مردمي هستيم و مشكل تمام اين كشورها، نداشتن رهبر است.
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال افزود: ديكاتورهاي اين كشورها امروز كنار رفته‌اند و شوراي نظارت نيز كودتا كرده و اوضاع را به دست گرفته است.
عباسي گفت: در واقع شان رهبري نيز همين است كه افكار عمومي را هدايت كند و در ايران با زعامت ولايت فقيه كه قافله‌سالار استراتژي نظام هستند و به بركت پرچم «لا اله الا الله و محمدا رسول‌الله (ص)»، بر فراز همه قلل گيتي سرافراز شده‌ايم.
وي افزود: سعي كرديم تا از فلسفه غرب، نظريات ارسطو، سقراط و افلاطون را بررسي كنيم و در نهايت به رهبانيت شبهه عرفان رسيديم و ثابت شد كه پيام جهان شمول در كلام وحي بوده و اين مسئله براي تمام اعصار كافي است.
عباسي گفت: در جهان امروز تمام برنامه‌ها روي تسخير قلب‌ها و ذهن‌ها پايه‌ريزي شده است و موسي كليم‌الله (ع) پيامبر طريقت، عيسي روح‌الله (ع) پيامبر شريعت و طريقت و پيامبر جليل‌القدر پيامبر وحي هستند كه در نهايت كار را كامل كردند.
وي در ادامه گفت: از سال 1990 ميلادي درسي تحت عنوان جنگ نرم در غرب تدريس مي‌شود و امروز اين مسئله در ايران نيز برجسته شده و روي آن كار مي‌شود.
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال افزود: جنگ اخلاق و قدرت تحميل اراده بر ديگري يا با زور به همسر، فرزند و كارمند و يا با اعمال اراده بر ديگري به صورت قدرت سخت صورت مي‌گيرد.
عباسي گفت: در قدرت نيمه‌سخت به جاي زور، از تشويق و تنبيه استفاده مي‌شود.
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال افزود: كارمندي كه به موقع سر كارش حاضر مي‌شود، تشويق و كارمندي كه تخطي مي‌كند، تنبيه مي‌شود.
وي افزود: روش اقناع و ارضا نيز در اين بخش به كار مي‌رود، بدين معنا كه فرد را قانع مي‌كنيم و ديگر تشويق و تنبيهي در كار نيست.
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال گفت: قدرت نرم پيامبر اسلام ارشاد است و ايشان با اخلاق خود دشمنان را ناكام كردند و اين نشان‌دهنده انساني است كه جنگ نرم اقناعي انجام داده است.
عباسي افزود: جنگ سخت، اشغال آبادان و خرمشهر و جنگ نيمه‌سخت، درگيري در بازار اقتصادي را در بر داشت كه كالاي چيني ارزان‌تر از كالاي ايراني وارد شد.
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال گفت: در جنگ نرم قرار است تا 74 ميليون قلب و ذهن ايراني در تسخير دشمن قرار گيرد.
عباسي گفت: هر شخصي براي خود ولايت فردي را واجب مي‌كند، همچنان كه در قرآن از تولي و تبري نام برده شده است و حب و بغض در همه انسان‌ها وجود دارد.
وي تصريح كرد: گاهي بغض كسي را داريم كه تبري بوده و گاهي نيز حب او را كه در دل داريم كه تولي است.
رئيس مركز بررسي‌هاي دكترينال افزود: اگر حب خدا ايجاد نشود و ايجاد حب كذايي كرديم و شيطان بر ما حاكم شد، جا براي ولايت اولي‌الامر باقي نمي‌ماند.

پیوندهای روزانه